Printerpapir 90 el. 100 grams
Fra : Henrik

Dato : 29-01-06 12:19

Jeg er på udkig efter noget 90 eller 100 grams til en farveprinter (skal
bruges til nogle produktblade) men er blevet overrasket hvor dyrt det er i
forhold alm. 80 grams.

80 grams kan fåes fra ca 20,- pr pakke (500 stk) mens 90 grams har jeg kun
set til 59,- og det der er højere...

I første omgang skal jeg på forsøgsbasis bruge en kasse (5 x 500) men
betydelig mere når først "kanonen" er skudt ind.

Henrik V.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 29-01-06 12:40

Henrik wrote:
> Jeg er på udkig efter noget 90 eller 100 grams til en
> farveprinter (skal bruges til nogle produktblade) men
> er blevet overrasket hvor dyrt det er i forhold alm.
> 80 grams.

Hvilken type farveprinter - inkjet ?

Iøvrigt, inden du går for højt op i om papiret til produktbladede koster 2
øre eller 6 øre (efter fradrag) per ark, så undersøg lige prisen per
farveudskrift. Et godt Inkjet papir suger mindre blæk, og så koster det dig
måske kun 3 kr. istedet for 4 kr. per ark at lave selve farveudskriften i
den ønskede kvalitet.

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-01-06 12:54

"Lars Ladingkaer" <skrev i en meddelelse

> Hvilken type farveprinter - inkjet ?

Ups sorry .. det er en farvelaser (Dell 5100)

Henrik V.

Fra : Holst

Dato : 29-01-06 12:49

Henrik wrote:

> [...]
> forhold alm. 80 grams.
>
> 80 grams kan fåes fra ca 20,- pr pakke (500 stk) mens 90 grams har jeg kun

Til 20 kr. pakken er papiret måske også derefter. Selv i almindeligt 80
grams papir er der store forskelle. Det billige støver langt mere i din
printer end det dyre.

Fra : Henrik

Dato : 29-01-06 12:56

"Holst" skrev i en meddelelse
> Til 20 kr. pakken er papiret måske også derefter. Selv i almindeligt 80
> grams papir er der store forskelle. Det billige støver langt mere i din
> printer end det dyre.

Fuldstændig enig .. men jeg synes det virker pudsigt at fordi du stiger 25%
i vægt mere end fordobles prisen
Har lige set at hos Mallingbech er der 90 og 100 grams til ca. 45,- pakken
(500 ark).

Men hvordan finder man lige ud af i forvejen om papirets kvalitet?

Henrik V

Fra : Holst

Dato : 29-01-06 13:08

Henrik wrote:

> Fuldstændig enig .. men jeg synes det virker pudsigt at fordi du stiger 25%
> i vægt mere end fordobles prisen

Ja, men det skyldes nok, at du sammenligner 80 grams papir af dårlig
kvalitet med 90/100 grams papir af god kvalitet. Du kan jo også sagtens
få 80 grams papir til meget mere end 20 kr. pakken.

> Har lige set at hos Mallingbech er der 90 og 100 grams til ca. 45,- pakken
> (500 ark).
>
> Men hvordan finder man lige ud af i forvejen om papirets kvalitet?

Din lokale kontorforsyning har sikkert et bredt udvalg af papirtyper og
-kvaliteter og har personale, som kan vejlede dig derom.

Fra : Niels Christoffersen

Dato : 29-01-06 13:50

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Men hvordan finder man lige ud af i forvejen om papirets kvalitet?
>
> Henrik V

Prøv at sammenligne priserne i samme kvalitet / mærke. Både Lomax & M B
tilbyder det samme papir i forskellige tykkelser.

Niels

Fra : Esben

Dato : 29-01-06 15:06

> [...]
>
> I første omgang skal jeg på forsøgsbasis bruge en kasse (5 x 500) men
> betydelig mere når først "kanonen" er skudt ind.

Zap-in fører et mærke der hedder 4CC, som af og til er på tilbud i 100 grams
versionen - almindeligvis ligger det vist i 70-75 kr pakken. Det er udmærket
papir til laser (også ok til inkjet) og giver sjældent anledning til
papirstop og den slags.

--
Esben

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-01-06 15:09

Henrik wrote:
> [...]
> forhold alm. 80 grams.
>
> 80 grams kan fåes fra ca 20,- pr pakke (500 stk) mens 90 grams har jeg kun

Kodak bright White 90 grams kan fåes fra 26,- ink. moms + porto, den kan
både bruges til inkjet og laser. Men hvis du skal spare noget skal man
nok købe en ordentlig portion - papir er dyrt at sende med posten (høj
vægt i forhold til værdien)

Produkt beskrivelse:
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=129&pq-locale=en_DK

Forhandlere:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68418

Jeg har aldrig selv brugt det nævnte papir, men Kodak produkter plejer
at være OK.

Mvh

Tim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-02-06 19:03

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68418
>
> Jeg har aldrig selv brugt det nævnte papir, men Kodak produkter plejer at

Det er billigt og sikkert fint hvis mat kan bruges, men til farvelaser
plejer det at være blankt.

Sapa-kontorcenter.dk har Kopipapir 4CC 90g A4 colour til 49,00 kr. og
Kopipapir 4CC 100g A4 colour til Pris v/ 1 55,00 kr.
Pris v/ 16 49,00 kr. De har fri levering (i hvert tilfælde i Kbh.).

Mvh
TKJ