RAdiator
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 29-01-06 10:51

Hej

Vores lille radiator på WC er helt kold.
Der er ikke luft på systemet. Jeg har taget
termostaten af så ventilen virker også.
Tilløbsrøret er også koldt.
Nogle bud på en fejlfinding??

mvh

Berg

Fra : mcloud

Dato : 29-01-06 11:02

Hej
Prøv at lukke alle andre raditorer og tving vandet igennem den lille ,det
kan være den bare skal hjælpes igang . Med mindre du har lavet om på
anlægget.??
mvh mcloud varmesmed.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 29-01-06 11:43

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille ,det
> kan være den bare skal hjælpes igang . Med mindre du har lavet

Og hvis det hjælper, gør du dig selv en tjeneste ved at
rense slamfilteret efterfølgende. Har nemlig selv lige
været turen igennem
Men det ved mcloud alt om *GGG*
(hvis der sidder et, sidder det sandsynligvis på
returstrengen, lige før fyret)

Læs evt den tråd jeg havde desangående:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-06 13:48

Andersen (3650) wrote:
> [...]
> været turen igennem
> Men det ved mcloud alt om *GGG*
> (hvis der sidder et, sidder det sandsynligvis på

Hvordan ser sådan et ud ?

--

Christian

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 30-01-06 17:09

>"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvordan ser sådan et ud ?

Kan selvfølgelig kun svare på hvordan min ser ud.
Mellem 2 stophaner sidder der en messing dims,
som har en "prop" stikkende skråt ud. Denne
kan løsnes med en stor svensknøgle/fastnøgle.
Når den er skruet helt ud, kan man trække selve
filteret ud. Husk at lukke for begge stophaner
inden du går i gang
Efter jeg havde skyllet filteret og tørret al det
snask af der stadig sad i "hullet", fik jeg fuld
gennemstrømning igen, og derved varme i
alle radiatorer.
Til sommer vil jeg lave en nippel der kan skrues
på i stedet for "proppen". Denne nippel
skal så have en slange der kan nå til afløb.
Så vil jeg lukke på hanen som sidder efter
filteret og før kedlen. Tænde for påfyldnings
hanen. Derefter vil jeg åbne en radiator ad
gangen og derved få den skyllet igennem.
Derved skulle jeg gerne have et "rent"
anlæg, der kan klare de næste mange år.