Indendørs Chili
Fra : Peter Jørgensen

Dato : 13-06-01 16:46

Min Chili som står i en stor potte har fået sin første frugt i år. Men den
smagte mere at Grøn Pepper end af Stærk Chilli. Hvorfor??

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 13-06-01 21:58

"Peter Jørgensen" <Donpet@Forum.DK> skrev i en meddelelse
> Min Chili som står i en stor potte har fået sin første frugt i år. Men den
> smagte mere at Grøn Pepper end af Stærk Chilli. Hvorfor??

Vent til efteråret hvor den er modem.
Men.. det er måske i virkeligheden en tidligt modnet grøn peber

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-06-01 06:36

hej Peter.

"Peter Jørgensen" <Donpet@Forum.DK> skrev i en meddelelse
> Min Chili som står i en stor potte har fået sin første frugt i år. Men den
> smagte mere at Grøn Pepper end af Stærk Chilli. Hvorfor??

Der er stor forskel på chiliér, jeg har været med til at producere dem, og
sådan helt generelt kan man sige at jo mindre de er jo stærkere er de. Især
de kinesiske ( og vietnamesiske) er små og stærke, men den "Værste" er nok
"piri piri" .

Husk at vaske hænder når du har rørt ved chili - da saften kan gi voldsomme
irritationer både her og der ( især øjne, næse og andre slimhinder )

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : M@rk

Dato : 14-06-01 16:29

Thu, 14 Jun 2001 07:36:27 +0200, berigede "J¤mfruen\)"
<jomfru-d@vip.cybercity.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> [...]
>de kinesiske ( og vietnamesiske) er små og stærke, men den "Værste" er nok

Er det ikke et spørgsmål om oplevelse?

I min mund er "Orange Habanero" langt stærkere end "Piri Piri" ....
eller også har nogen givet mig noget, som ikke var "Piri Piri" ))

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : M@rk

Dato : 14-06-01 16:31

Wed, 13 Jun 2001 17:45:51 +0200, berigede "Peter Jørgensen"
<Donpet@Forum.DK> dk.fritid.hus-og-have med:

>Min Chili som står i en stor potte har fået sin første frugt i år. Men den
>smagte mere at Grøn Pepper end af Stærk Chilli. Hvorfor??

Hvilken sort er det?

Jeg har et par forskellige sorter derhjemme i havestuen - nogen af dem
kan du spise direkte fra busken og andre bør kun anvendes uden "sten"
(som jeg ellers altid anvender) og kun i halve doser ........

/Mark