Skærme
Fijala 3554
Rystesyg skærm
Fra : J.Jensen 3660

Dato : 27-01-06 19:56

Min ven har sendt mig følgende :

Vores computer skærm har dårlige nerver - ihvertfald ryster eller
dirrer eller rykker skærmbilledet lidt engang imellem.
Det er ikke meget, men jeg har ikke lagt mærke til det før...
en løs for bindelse eller?
Har du et bud?

Er der en der kan give et bud på hvad der er galt.

J. Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-01-06 20:30

> Vores computer skærm har dårlige nerver - ihvertfald ryster eller
> dirrer eller rykker skærmbilledet lidt engang imellem.
> Det er ikke meget, men jeg har ikke lagt mærke til det før...
> en løs for bindelse eller?

Det kan være et grafikkort der er ved at stå af..
Er det en CRT eller LCD skærm? Er computer og skærm forbundet med et VGA
eller DVI kabel (kun ved LCD)?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : J.Jensen 3660

Dato : 27-01-06 21:00

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>Svar : Det er en CRT skærm med VGA tilslutning.

J. Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-01-06 01:54

> Svar : Det er en CRT skærm med VGA tilslutning.

Ok, det kan stadig godt være grafikkortet, men det er nok mere sandsynligt
at det er skærmen der skal repareres. Det lyder som om den kunne trænge til
en omlodning nogle steder (ja, det er nok en løs forbindelse mellem printet
og en komponent). Har du mulighed for at tilslutte skærmen til en anden pc,
så du kan finde ud af om det rent faktisk er skærmen der er defekt? Hvis det
er skærmen, kan du evt. skrive i dk.teknik.elektronik, hvor folk har styr på
at lave sådan nogle..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : J.Jensen 3660

Dato : 29-01-06 08:04

> [...]
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>Svar: Jeg tror at det var højtalerne, der var kommet for tæt på skærmen.
Ser ihverttilfælde sådan ud, på kort sigt.

J . Jensen

Fra : Peter J

Dato : 28-01-06 23:59

"J.Jensen 3660" <nyhedha( 71T3 Fjern)@pc.dk> skrev

> Er der en der kan give et bud på hvad der er galt.

Ligger der en mobiltelefon i nærheden af skærmen?

mvh
Peter