Lidt mere om firewall og porte
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-01 15:08

Hej alle

Jeg har som anført nu fået sikret mit system, og jeg har lige
testet det med Gibson Research Corporations test. Det ser
rimeligt ud. Når jeg slår firewallen fra, kan den kun konstatere
at der findes nogle enkelte porte, men den kan ikke få svar
derfra, men den advarer mig om at port 139 er åben og at det er
Netbios' fildelingsport. Hvordan kan det være? Jeg har stadig
ikke slået Netbios til overhovedet. Er det en indstilling som
ormen (wininit.exe) har efterladt?

--
Bertel

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-06-01 22:30

Hej Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk>

> [...]
>Netbios' fildelingsport. Hvordan kan det være? Jeg har stadig
>ikke slået Netbios til overhovedet. Er det en indstilling som

Det er muligt at der er andet end Windows Networking der benytter
Netbios Session Manager.

Prøv at se om du kan finde noget her:
http://www.google.com/search?q=tcp+139+netbios+session+manager

--