Køb af Crucial ram fra UK
Fra : Ware

Dato : 13-06-01 09:18

Hej!

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har bestilt Crucial DDR ram til
hjemmebrug, fra deres hjemmeside, og hvordan det er gået.
Så vidt jeg har kunne se rundt omkring på nettet er dette et godt DDR
mærke (http://active-hardware.com/english/reviews/memory/mem-comp-2.htm),
og der er penge at spare hvis der handles i
UK(http://www.crucial.com/UK/store/partspecs.asp?imodule=CT3264Z265)
256MB 2100 DDR ram koster ca 765kr INCL. fragt (11.5£) og VAT(eng.
moms?)
I DK koster det 1300kr, eksl. fragt...

Så hvis der er folk der har prøvet at handle fra Crucial vil jeg meget
gerne høre hvad de har at sige!

Fra : raven

Dato : 13-06-01 09:50

On 13 Jun 2001 01:18:27 -0700, wareman_@hotmail.com (Ware) wrote:

> [...]
>moms?)
>I DK koster det 1300kr, eksl. fragt...
>
>Så hvis der er folk der har prøvet at handle fra Crucial vil jeg meget

Det har jeg gjort !
Hjemmesiden er lidt vanskelig at betjene så man får det fra UK og ikke
USA. Kan ikke huske hvordan, men det lykkedes. Forsendelse koster vist
12 £, og er med UPS.
VAT er på 17 % og opgives i prisen, det er da billigere end dansk
moms. Fra UK er der som bekendt ingen told (ca. 9 % fra USA). Fra USA
vil man skulle betale 9 % told og 25 % moms oveni.

UPS er i denne forbindelse overkill, men er eneste mulighed. Det
besværlige ved UPS er, at de kun afleverer imod kvittering. Dvs. man
skal være på adressen, når de kommer. Alternativt klistre en fuldmagt
på døren, næste gang de kommer. Dette er jo noget besværligt for ram,
der udmærket kunne sendes som brev og gå ind i brevsprækken.

Kan varmt anbefale at købe på den måde hos crucial. Min sdram var
specificeret som cas2, og kører også som sådan.

PC2100 DDR kan vist kun fås cas2.5, som det bedste.

hilsen

John