Bog om sql
Fra : Bo Overgaard

Dato : 13-06-01 08:52

Hej

Er der nogen der kan anbefale en bog om SQL. Gerne dansk, men engelsk også
ok. Jeg vil bruge den som opslagsbog, men kunne også godt tænke mig at lære
noget om database design, normalisering ol.
Så kender du til en sql-bibel så giv mig et prej.

på forhånd tak

Bo Overgaard

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 19-06-01 08:00

Bo Overgaard wrote:

> [...]
> noget om database design, normalisering ol.
> Så kender du til en sql-bibel så giv mig et prej.

Date's "An Introduction to Database Systems" er vel stadig på trods af
sine mangler (eller rettere: sin overdrevent ordrige stil) bibelen for
begyndere udi databaser.

For avanceret SQL (og jeg *mener* avanceret) kan jeg anbefale Celko:
"SQL for smarties".

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com

Fra : Anders Lund

Dato : 21-06-01 21:30

"Bo Overgaard" <BoOvergaard@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
lære
> noget om database design, normalisering ol.
> Så kender du til en sql-bibel så giv mig et prej.

Ved Overgaards bør i Grindsted (det hedder det faktisk) har jeg købt et
lille 69 kr's hæfte om SQL, der er meget godt.

Mvh
Anders Lund

Fra : Bo Overgaard

Dato : 22-06-01 08:11

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Ved Overgaards bør i Grindsted (det hedder det faktisk) har jeg købt et
> lille 69 kr's hæfte om SQL, der er meget godt.

Tak for de gode råd. Jeg havde dog nået at købe en udemærket bog inden.
Practical SQL (The Seguel) af Judith S. Bowman. Jeg kan klart selv anbefale
den, hvid ser er andre der også har brug for en god bog om emnet. Den koster
530 kr. hos polyteknisk boghandel på DTU.

Med venlig hilsen

Bo Overgaard