Counter-Strike på 2 maskiner i samme husst~
Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 30-12-05 15:49

kan man ikke spille på samme server hvis man er på samme ip

sidder med 2 maskiner på en router der aut tildeler ip til maskinerne men
når vi prøver at komme på samme server bliver den der er på smidt af .
Hvad kan man gøre ved det?

Søren

Fra : preben nielsen

Dato : 31-12-05 00:00

"Søren Jensen (9800)" <sjakalen01@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> sidder med 2 maskiner på en router der aut tildeler ip til
> maskinerne men når vi prøver at komme på samme server bliver den

En eller 2 licenser ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 31-12-05 08:37

> En eller 2 licenser ?

2 licenser kan ikke komme på samme bane .

Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-05 10:56

"Søren Jensen (9800)" wrote

> 2 licenser kan ikke komme på samme bane .

Det lyder lidt mystisk

Vi har tre licenser her i huset - det fungerer fortrinligt
CS:S, HL2DM , CS, HLDM
Deudover spiller drengene WoW, SG, FFXII,

Jeg har en ADSL router med DHCP der uddeler "private" adresser på det
interne netværk

Hvilken fejl får du når du bliver smidt af
Logger den helt af Steam, eller?

Har du prøvet andre servere?

- Peter

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 31-12-05 14:28

> [...]
> interne netværk
>
> Hvilken fejl får du når du bliver smidt af

Kan ikke komme ind på de samme server som den maskine der er på servern
det er på alle sever på nettet , hvis den ene maskine opretter et lan game
er der ikke nogen problemer.

Routern skulle være sat til dele auto ip ud
det er en tdc forbindelse med dynamisk ip
Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-05 15:32

"Søren Jensen (9800)" wrote

> Kan ikke komme ind på de samme server som den maskine der er på servern
> det er på alle sever på nettet

Ja ok
Hvilken fejl får du om nogen?
Bliver der skrevet nogen besked på skærmen når du bliver hægtet af?

- Peter

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 31-12-05 15:51

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Søren Jensen (9800)" wrote

> Ja ok
> Hvilken fejl får du om nogen?
> Bliver der skrevet nogen besked på skærmen når du bliver hægtet af?

Jeg havede misforstået hvad der skete ( det er naboens børn )

Den ene er på , den anden forsøger at komme på men der den stopper med at
loade banen og hvis han kommer ind går han i spect mode

Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-05 16:32

"Søren Jensen (9800)" wrote

> Jeg havede misforstået hvad der skete ( det er naboens børn )

Ja det er ok, men du bliver nødt til at finde ud af præcist hvad der sker

> Den ene er på , den anden forsøger at komme på men der den stopper med at
> loade banen og hvis han kommer ind går han i spect mode

Min mistanke er at de bruger samme brugernavn (SteamID) når de starter
Steam?
Man kan sagtens starte Steam og logge på med brugernavn på forskellige
computere

Problemet er at man kan ikke spille online på samme tid og man får en "fejl"
når man starter Steam efterfølgende
Den siger "steamticket expired" når man starter igen (fx lige efter at man
har startet/tændt for computeren)

Sørg for at de logger på med hver sit brugernavn så skulle det spille
Det er ikke deres player nick jeg tænker på, men tjek lige dette også for en
sikkerheds skyld

HTH/Peter

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 31-12-05 16:47

> [...]
>
> Sørg for at de logger på med hver sit brugernavn så skulle det spille
> Det er ikke deres player nick jeg tænker på, men tjek lige dette også for

de har hver sin steam konto navne og forskellige nick name
de kan sagtens spille online på samme tid men ikke på samme server.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-05 17:19

"Søren Jensen (9800)" wrote

> de har hver sin steam konto navne og forskellige nick name
> de kan sagtens spille online på samme tid men ikke på samme server.

Hvis de kan spille online på samme tid så er det umiddelbart ikke Steam -
hmmm
Har de prøvet både secure og unsecure servers?
Spekulerer på om samme client ip/port giver problemer på serverne

Det er et stykke tid siden vi har været online alle tre på samme server
Kægtene fedter mest med WoW samt FFXI for tiden

Jeg skal se om jeg kan overtale dem til at lave en lille "prøve" session

- Peter

Fra : Henrik Larsson

Dato : 01-01-06 12:09

> sidder med 2 maskiner på en router der aut tildeler ip til maskinerne men
> når vi prøver at komme på samme server bliver den der er på smidt af .
> Hvad kan man gøre ved det?

Jeg går ud fra at routeren uddeler private adresser. I det tilfælde skal
ændre klient porten på een af maskinerne til f.eks. 27006

Der er en forklaring her:
http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=120

Glem alt hvad der står om firewallen med mindre i ikke tillader alt udgående
trafik.

Mvh Henrik

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 01-01-06 16:55

> [...]
>
> Glem alt hvad der står om firewallen med mindre i ikke tillader alt

Tak for hjælpen , det vare lige det der skulle til.

Søren Jensen