Pinsekirken
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 26-01-06 10:41

Hej -

Jeg var i aftes til bønnemøde i Pinsekirken i Århus. Det var en positiv
oplevelse i forhold til mine forventninger.

Hvad er Pinsekirken i Danmark egentlig - sådan i forhold/modsætning til den
danske folkekirke?

Under mødet var der forbøn af Hans Berntsen, der efter sigende ved Jesu
kraft kan helbrede syge. Er der nogen her, der har erfaringer med resultater
af disse "forbønner"?

Tak for svarene.

- Jensby

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-01-06 11:58

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse

> Under mødet var der forbøn af Hans Berntsen, der efter sigende ved
> Jesu kraft kan helbrede syge. Er der nogen her, der har erfaringer
> med resultater af disse "forbønner"?

Det kniber stadig med at få manglende lemmer til at vokse ud igen efter
forbøn, så miraklerne falder tilsyneladende kun i bestemte kategorier. Dog
er der rigtig gode erfaringer med at få døde vakt til live igen efter
forbøn. Sjovt nok mener gud, dén slags mirakler kun skal opleves i Nigeria
og lignende steder.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : jørgen

Dato : 26-01-06 14:27

> [...]
> oplevelse i forhold til mine forventninger.
>
> Hvad er Pinsekirken i Danmark egentlig - sådan i forhold/modsætning til

I pinsekirken lægger man meget vægt på Helligånden og nådegaverne, især
tungetale der nogen gange også bliver udlagt (1 Kor 14:5).

Gudstjenesteformen er mere fri og spontan. Lovsang og tilbedelse som reglen
før prædiken og forbøn for syge oftest efter prædiken. Vidnesbyrd hvor alle
har mulighed for at komme til orde og dele oplevelser med Gud er også
hyppige.

Der er mulighed for at læse om pinsekirkens historie på:

http://www.frikirkenet.dk/domino/nyheder/13801/

mvh jørgen.