PP - Tekst skal gråtones før og efter brug
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-01-06 11:14

PowerPoint2003. Jeg har set folk opstille en liste med punkter
som ved klik med musen skifter farve afhængigt af hvilket punkt
der er "aktivt". Jeg kan ikke ramme de rette indstillinger for
dette. Kan nogen af jer hjælpe? Hvis nogen har en tekstboks med
det liggende vil jeg evt. gerne om I ville lægge den i dk.binaer
eller sende den direkte på lars(snabela)flexcom.dk

Jeg har beskrevet min problemstilling nedenfor.

Visning ved start på slide:

* Punkt 1 (vises med sort farve)
* Punkt 2 (vises med grå farve)
* Punkt 3 (vises med grå farve)

Klik med musen

* Punkt 1 (vises med grå farve)
* Punkt 2 (vises med sort farve)
* Punkt 3 (vises med grå farve)

Klik med musen

* Punkt 1 (vises med grå farve)
* Punkt 2 (vises med grå farve)
* Punkt 3 (vises med sort farve)

Klik med musen -> Næste slide

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-01-06 17:50

Den 26 jan 2006 skrev Lars Thomsen Nielsen i dk.edb.programpakker.ms-
office:

> [...]
> eller sende den direkte på lars(snabela)flexcom.dk
>
> Jeg har beskrevet min problemstilling nedenfor.

Animationsskemaer. Find den der hedder "fremhævet"

Lars Klintholm

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-01-06 21:30

> Animationsskemaer. Find den der hedder "fremhævet"

Hmm, animationsskemaer - den var ny for mig. Desværre også lidt
problematisk. Når jeg markere et par slides og vælger animationsskemaer og
fremhævning, så ryger markøren automatisk tilbage på "ingen animation". Hvis
jeg på et slide markerer selve tekstboksen og følger samme procedure får jeg
heller ikke det ønskede resultat.

Hvad gør jeg forkert?

Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-01-06 23:17

> [...]

> problematisk. Når jeg markere et par slides og vælger
> animationsskemaer og fremhævning, så ryger markøren automatisk

Det forstår jeg ikke, det virker her

> Hvis jeg på et slide markerer selve tekstboksen og følger samme
> procedure får jeg heller ikke det ønskede resultat.

Det burde være lige meget om du markerer en box eller ej.
Animationsskemaer er en kombination af en diasovergang og to (evt.
forskellige) animationer af titel og tekst.

Ellers kan du prøve at eksperimentere med brugerdefinerede animationer.
Brug en animation af typen Fremhævning
Gennemsigtighed, Start med forrige, Omfang 75%, Varighed Indtil
afslutning af dias
Efterfulgt af en Fremhævning
Gennemsigtighed , Start når der klikkes, Omfang 0%, Varighed Indtil
næste klik

Lars Klintholm