indhold af en mappe
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 12-06-01 20:52

hvordan laver man en url-tag således at siden viser indholdet af en mappe
med tekstfiler, som man så får vist ved at klikke på dem?

finn

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-06-01 07:44

CykelSmeden fra Aalborg wrote:
> hvordan laver man en url-tag således at siden viser indholdet af en mappe
> med tekstfiler, som man så får vist ved at klikke på dem?

umiddelbart ser det for mig ud som om du søger den funktionalitet som
man får ud af ikke at have en index.html-fil i mappen. Se fx:
http://www.daimi.au.dk/~brunholm/HCI/

Nogle servere er dog sat op til at blokere for dette - jeg ved ikke hvad
man gør i det tilfælde

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------
" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>
"-------------------------------------

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-06-01 22:11

Jesper Brunholm <brunholm@bigfoot.com> skrev

> Nogle servere er dog sat op til at blokere for dette
> - jeg ved ikke hvad man gør i det tilfælde

Jeg ved godt at dette ikke er asp-gruppen, men selv om der ikke umiddelbart
er mulighed for at vise filer på serveren, kan man dog lave noget i asp, så
det lader sig gøre alligevel.

Jeg lavede engang nedenstående til formålet:

<head>
<title>Filer i dette katalog</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="basis.css">
</head>
<% session.LCID = 1030 %>
<%
dim strPathInfo, strPhysicalPath
strPathInfo = Request.ServerVariables("PATH_INFO")
strStiInfo = Request.ServerVariables("server_name")
strPhysicalPath = Server.MapPath(strPathInfo)

Dim objFSO, objFile, objFileItem
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set objFile = objFSO.GetFile(strPhysicalPath)
set objFolder = objFile.ParentFolder
set objFolderContents = objFolder.Files
%>

<h1>
<%
streng= Request.ServerVariables("PATH_INFO")
sidsteslash = InStrRev(streng, "/")
stien = Left(streng, sidsteslash)
Response.write Request.Servervariables("Server_Name") & stien
%>
</h1>

1">
<%
For Each objFileItem in objFolderContents
Response.Write "<tr><td nowrap>"
Response.Write "<a href='"
Response.Write objFileItem.Name
Response.Write "'>"
Response.Write objFileItem.Name
Response.Write "</a>"
Response.Write "</td><td align=right nowrap>"
Response.Write objFileItem.size
Response.Write objFileItem.DateLastModified
Response.Write "</td></tr>"
Next
%>

Vær opmærksom på at linier kan være ombrudt. Tilpas selv html-koden så den
passer til formålet.

--
Allan

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 15-06-01 13:44

Tak, je har lige tastet siden som index.html, og den melder ikke fejl.
Desværre viser den også kun de tomme overskriftre, og da det er første gang
jeg ser asp, kan jeg ikke gennemskue årsagen. ASP = ActiveServerPages ?
er det mon fordi det er MS halløj, og men server er en pingvin med rød hat?

finn

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-06-01 00:37

CykelSmeden fra Aalborg <outlook@acnord.SLET.dk> skrev

> Tak, je har lige tastet siden som index.html, og den
> melder ikke fejl. Desværre viser den også kun de
> tomme overskriftre

Koden fungerer naturligvis kun på servere der understøtter asp - og ikke på
pingvinservere.

--
Allan

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 16-06-01 11:32

Jeg havde en ide om det

men har fundet en løsning:

det er indbygget i pingvinservere - 'mod_autoindex' og er meget smart (meget
konfigurerbart - når man ved hvordan

Fra : Lalle

Dato : 13-06-01 09:43

Det du nok skal gøre, hvis det er muligt er at lave en .htaccess på din
server hvor i du skriver at den skal vise indholdet.
Jeg mener at der står noget på www.apache.com, dog skal du lige være
opmærksom på at du skal ligge på en Apache Webserver.

/Lalle

CykelSmeden fra Aalborg <skrald@acnord.SLET.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g5rs0$6hv$1@news.inet.tele.dk...