LILO boot problem
Fra : Jakob Madsen

Dato : 12-06-01 19:14

Efter at havde formateret hdd, kan jeg stadig væk ikke bruge den, hvergang
jeg starter op dukke der LI op, jeg kan godt boote med en boot floppy, men
jeg kan ikke installere noget, da når den booter så kommer LI. Jeg er klar
over at det er LILO der gerne vil bestemme, men den kommer ikke vidre, da
hdd er formateret.

Så kommer det.
Kan man komme til at rette den fil som henviser til LILO fra DOS eller skal
jeg til at geninstallere LINUX for at komme af med LILO.

MVH Jakob

\!/
(@ @)
o00-(_)-00o

Fra : Karsten Vandborg Soe~

Dato : 12-06-01 19:20

Jakob> Så kommer det. Kan man komme til at rette den fil som henviser
Jakob> til LILO fra DOS eller skal jeg til at geninstallere LINUX for
Jakob> at komme af med LILO.

Kør "fdisk /mbr" når du har boot'et til dos.
(mbr = Make Boot Record)

--
(o_ Karsten Vandborg Sørensen
//\ http://www.kom.auc.dk/~karstens/index.html