Tilgå en html-form fra en java applet
Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 12-06-01 15:55

Hejsa,
er det muligt at tilgå en html-form fra en java applet der er ligger i samme
html-dokument?

Fx sætte nogle værdier i et hidden input-felt og submit'e formen fra applet'en?

Jeg ønsker at lade browseren stå for at POST'e data frem for applet'en da vi
anvender sessions på serversiden. Alternativt kan man overføre sessions-id'et
til applet'en og lade den sende det med ved POST - men jeg vil helst holde
sessions-håndteringen så simpel så mulig.

FUT: dk.edb.programmering.java

mvh Thomas

Fra : James Olsen

Dato : 12-06-01 16:41

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.wheel.dk> wrote in message
> [...]
samme
> html-dokument?
>
> Fx sætte nogle værdier i et hidden input-felt og submit'e formen fra

Ja det kan du godt. Jeg vil dog foreslå dig at du ikke tilgår elementer
direkte fra appleten, men lave nogle kald af javascript funktioner til at
udfylde formen. Dette fordi der jo er en vis forskel på hvordan man tilgår
HTML-elementer i de forskellige browsere og dermed flytter denne forskel ud
af browseren. Skal lige nævne at hvis din applet er signed, så er der
problemer is NS6 og Opera har også lidt problemer med LiveConnect.

Kig på JSObject.

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 12-06-01 22:30

"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af browseren. Skal lige nævne at hvis din applet er signed, så er der
> problemer is NS6 og Opera har også lidt problemer med LiveConnect.

Det hele er væsentlig nemmere, hvis du kan omstrukturere din side så det er
javaScript, der kalder metoder i appletten i stedet for omvendt.

Fx noget a la
<applet name=myApplet src="MyApplet.class" height=100
width=100></applet><br>
<input type=button value="Send" onClick="doPost()"><br>
<input type=hidden name=someName>
<script>
function doPost() {
document.forms[0].someName.value =
document.myApplet.getSomeValue();
document.forms[0].submit();
}
</script>

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 13-06-01 18:57

Hej Niels,

In article <9g6192$1eb$1@news.inet.tele.dk>, Niels Ull Harremoës wrote:

> Det hele er væsentlig nemmere, hvis du kan omstrukturere din side så det er
> javaScript, der kalder metoder i appletten i stedet for omvendt.

Ja, det fandt jeg senere ud af - men det var ikke rigtig en mulighed, da
applet'en indeholder en række knapper - bla den sidste der skal have den
førnævnte funktionalitet. Jeg tror det ville blive noget underligt noget
at se på, hvis vi prøvede at blande en html-knap/billede ind i det hele

Men tak for kodeeksemplet alligevel.

mvh Thomas

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 13-06-01 18:49

Hej James,

In article <9g5d90$1sr3$1@news.cybercity.dk>, James Olsen wrote:

> [...]
> af browseren. Skal lige nævne at hvis din applet er signed, så er der
> problemer is NS6 og Opera har også lidt problemer med LiveConnect.

Applet'en er ikke signed, og det lader til at virke i ihvertfald MSIE5, NN4
og Opera, jeg har ikke testet i Mozilla endnu.

> Kig på JSObject.

Tak for hjælpen. Vi har løst udfordringen ved hjælp af JSObject der kalder
en javascript-funktion. Metoden er beskrevet udemærket af Sun på
http://java.sun.com/products/plugin/1.2/docs/jsobject.html

mvh Thomas