netværks problemer !!
Fra : Morten K Nielsen

Dato : 12-06-01 15:45

Jeg har lavet mit eget netværk, hvor der sidder 3 computere i netværk.
Vi kan nemt se hinanden i "andre computer/Netwærkssteder", men når vi skal
spille spil (fx Unreal Tournament), kan vi ikke finde hinanden. Hvad kan jeg
gøre ?

2 computerne køre med win98 og den sidste med WinME hvis det har noget med
det at gøre

Fra : Plazm0id

Dato : 12-06-01 16:25

hvordan er det opbygget?
1 server, 2 clienter ?
har i installeret alle de nødventige protokoller ?
evt. har i en ordentlig konfigureret hub/switch/router ?
hvordan er jeres lokalip'er i forhold til hinanden ? (andre computere kan
nemmerli godt køre over MAC-addresser - derfor tjek at der er forbindelse
over tcp/ip)

Fra : Morten K Nielsen

Dato : 14-06-01 16:55

Det med opbygningen ved jeg ikke helt rigtig, der er 3 computere med vær
deres netkort og netstik i en 10mbit 8 ports hub.

Jeg tror vi har istalleret alle de nødvendige protokoller.

Lokallip ????

Fra : Mailund

Dato : 12-06-01 18:59

Morten K Nielsen <pindarm@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kVpV6.7233$rs4.1037676@news010.worldonline.dk...
> [...]
> spille spil (fx Unreal Tournament), kan vi ikke finde hinanden. Hvad kan

De fleste spil jeg kender til skal bruge IPX-protokol for at køre via
netværk.
Kontroller om du har installeret IPX ved at i kontrolpanel vælge "netværk".

Mvh
Brian

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 12-06-01 19:08

slå zonealarm fra

> [...]
> spille spil (fx Unreal Tournament), kan vi ikke finde hinanden. Hvad kan

/jakob

Fra : Morten K Nielsen

Dato : 14-06-01 16:55

Det kan godt være jeg spørg dumt, men hvordan gør jeg det ?