Sværheds grad 1-10 ??
Fra : Chris

Dato : 12-06-01 14:50

Hejsa
jeg vill gerne sætte en linux server op men hvorsvært er det ( 1-10 )
det skal være sådan at linux skal køre som domæne osse
Hvor findes der hjælp til det henne ?? er der en der kan hjælpe ??
Chris

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-06-01 15:03

On Tue, 12 Jun 2001 15:50:24 +0200, "Chris" <chris@lite.dk>
wrote:

> jeg vill gerne sætte en linux server op men hvorsvært er det ( 1-10 )

dk.edb.system.unix er din ven og http://www.usenet.dk/grupper/

HTH,
-A

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 12-06-01 15:25

Den Tue, 12 Jun 2001 15:50:24 +0200, skrev "Chris" <chris@lite.dk> :

>jeg vill gerne sætte en linux server op men hvorsvært er det ( 1-10 )
>det skal være sådan at linux skal køre som domæne osse

Det er altid svært at sætte et enkelt tal på noget, men min subjektive
opfattelse er
installation af Windows 98: 3
installation af Linux: 8

Og så kommer der sikkert en masse, der råber op om, hvor let det er at
installere Linux. Jo, det er det også, men hele opgaven bagefter med at
konfigurere maskinen til noget, der kan bruges er ikke let.

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 12-06-01 15:58

Hej!

> Hvor findes der hjælp til det henne ?? er der en der kan hjælpe ??

Jeg vil foreslå du prøver at se på
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/HOWTO-INDEX/categories.html

Jeg har selv haft (og har) stor glæde af disse HOWTO's - det er en god
hjælp der forklarer hvad du skal gøre og hvorfor det så virker. Som du
kan se er der mange. Du skal kunne læse og forstå engelsk men ellers er
de rimeligt nemme at gå til!

Du kan stille spørgsmål i div. nyhedsgrupper, og vist også på SSLUG's
hjemmeside (www.sslug.dk).

-Thomas

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 12-06-01 19:13

der er en redhat dostro fra nogle folk der hedder e-smith...

den kan findes på e-smith.org

jeg lyver ikke... sharing af forbindelse, web sever, email server, samba
server (windows network), ftp sættes op med installering på en 500mhz på ca.
30 minutter og så kører den bare... genialt nemt at sætte op..

den kører kun bash (kommando prompt), så der er ingen smarte x ting med til
den, hvilket der heller ikke skal være, hvis den skal køre server.

/jakob