Flamingo som isolering
Fra : acm

Dato : 25-01-06 21:59

Hej gruppe!

I mit hus er der brugt flamingo som isolering bag radiator og på en enkelt
ydervæg, jeg har ladet mig fortælle at man ikke må bruge dette mere, er det
korrekt?

Hvis det er, kan jeg så nøjes med at klæbe gipsplader uden på flamingoen,
eller skal den af, og jeg så skal sættes noget nyt op?

På forhånd tak!

Hilsen Jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-06 08:08

"acm" <basten@mailme.hehe> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
>
> I mit hus er der brugt flamingo som isolering bag radiator og på en
> enkelt ydervæg, jeg har ladet mig fortælle at man ikke må bruge dette
> mere, er det korrekt?

Ikke uden der er en BD30 beklædning uden på, så er det fuldt lovligt i
privat beboelse (kender ikke reglerne for boligbyggerier)
> Hvis det er, kan jeg så nøjes med at klæbe gipsplader uden på flamingoen,
Ja

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 10:26

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:Ez_Bf.4$uF2.0@news.get2net.dk...

Korrekt!

> Ikke uden der er en BD30 beklædning uden på, så er det fuldt lovligt i
> privat beboelse (kender ikke reglerne for boligbyggerier)
> Ja

Og igen, korrekt!

Har selv en lign. sag, hvor jeg har fundet det bag vores loft i stuen, her
er kravet at beklædningen skal være min. BS60, det samme som den gamle BD60,
BS, er den nye europæiske standard...

Men alt det og meget mere kan du læse om i bygningsreglementet for for
småhuse, stk. 4.3.9 - om isoleringsmaterialer

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 30-01-06 21:29

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men alt det og meget mere kan du læse om i bygningsreglementet for for
> småhuse, stk. 4.3.9 - om isoleringsmaterialer

BS = Bransikre
BD = Brandrøj

BS anvendes hvor der ikke er tale om umiddelbare brandbare materialer....
BD anvendes ofte for trædøre

Eks.vis BD 60 er 60 min. om at brænde igennem ved en given ildpåvirkning.

Det samme gør sig gældende for BS 60

Mvh
Anders Lund

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-01-06 00:20

> [...]
>
> Ikke uden der er en BD30 beklædning uden på, så er det fuldt lovligt i
> privat beboelse (kender ikke reglerne for boligbyggerier)

Hvor står der man skal have en BD30 beklædning i alm. boliger.