Rengørring af radiator termostater....
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 21-01-06 13:31

Hej i gruppen

Vi har nyligt malet vores radiatorer, så de nu fremstår flotte og hvide.

Så er det jo at de gamle ternostater der sidder på skæmmer en del med deres
gulnede look.

Jeg kan fint tage dem af, men hvad renser jeg dem i?

Kan de tåle at blive lagt i en gang klorin?

Med venlig hilsen

Christian Jacobsen

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-01-06 17:59

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres gulnede look.
>
> Jeg kan fint tage dem af, men hvad renser jeg dem i?
>
> Kan de tåle at blive lagt i en gang klorin?

Hvis det kun er plastikken kan de vel sagtens ellers prøv med grundrens.

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 21-01-06 20:50

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det kun er plastikken kan de vel sagtens ellers prøv med grundrens.

Kan man løsne plastikken (drejknappen) helt fra?
I så fald, hvordan gøres det?

Jeg synes jeg har trykket og drejet overalt uden held.....

/CJ

Fra : Calle.

Dato : 22-01-06 23:38

Christian Jacobsen wrote:

> Kan man løsne plastikken (drejknappen) helt fra?
> I så fald, hvordan gøres det?

der findes 2 modeller hvis det er Danfoss termostater.
De ældre sidder med et spændebånd om ventilen, som løsnes, og ventilen
vippes/trækkes af (kan kodt sidde lidt fast)
De nye er med easy klik, hvor man drejer det bagerste af ventilen mod uret.
--
**** Calle ****

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 23-01-06 18:23

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> vippes/trækkes af (kan kodt sidde lidt fast)
> De nye er med easy klik, hvor man drejer det bagerste af ventilen mod

Det er den gamle model jeg har med spændebånd, hvor man trækker hele
termostaten af radiatoren.
Jeg har dog en fornemmelse af at der må sidde noget inden i selve
termostaten, og at det muligvis ikke kan tåle et klorinbad.
Det jeg gerne vil have af, er det hvide (i mit tilfælde gullige)
drejehåndtag, så det kan få en god gang rensning.
Er det muligt?

/CJ

Fra : Calle.

Dato : 23-01-06 22:00

Christian Jacobsen wrote:

> [...]
> Det jeg gerne vil have af, er det hvide (i mit tilfælde gullige)
> drejehåndtag, så det kan få en god gang rensning.

Tror jeg ikke. Men hvorfor ikke købe et nyt, sådyre er de heller ikke.

--
**** Calle ****

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 24-01-06 16:09

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Tror jeg ikke. Men hvorfor ikke købe et nyt, sådyre er de heller ikke.

Ved godt de ikke er så dyre, men når jeg ganger op med samtlige radiatorer i
huset, så bliver det pludselig en udgift der er til at mærke.
Og siden de ikke er i stykker, så er der jo ingen grund til at udskifte
dem.............

/CJ

Fra : Calle.

Dato : 24-01-06 18:56

Christian Jacobsen wrote:

> [...]
> radiatorer i huset, så bliver det pludselig en udgift der er til at
> mærke. Og siden de ikke er i stykker, så er der jo ingen grund til at

Du kunne jo prøve at rengøre en uden at adskille den. Virker den bagefter
kan du fortsætte. Virker den ikke, kan du nøjes med at købe den ene.
--
**** Calle ****

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 24-01-06 23:02

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Du kunne jo prøve at rengøre en uden at adskille den. Virker den bagefter
> kan du fortsætte. Virker den ikke, kan du nøjes med at købe den ene.

Det var sgi egentlig et godt forslag. Alternativet er nemlig en vatpind og
grundrens (=ekstremt kedeligt og langsommeligt arbejde).
Tak for inputs'ene

/CJ