Regulering af Radiatortermostater
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 08:26

Hej gruppe

Jeg er lis'som rendt ind i et problem, .........øhhh nej, jeg har lige fået
en udfordring....

Har lige købt nyt hus, og der sidder en termostat på både ind og afgang på
hver radiator. Jeg har konkluderet at det er fordi at der er kaloriemåling
på (hvilket jeg ikke havde før).

Er det så noget med at radiatoren (indgangstermostaten) skal lukke varmt
vand ind, og afgangen så først skal åbne når vandet er afkølet, eller er
afgangsregulatoren uden føler og blot en gennemløbsbegrænser.

Skal jeg investere i et termometer til at checke temperaturen på
radiatoroverfladen for at kunne regulere optimalt (bare en ide jeg fik).

Håber at nogen kan bidrage med lidt input så jeg kan komme videre med mit
problem........ undskyld udfordring.......

Kenneth

Fra : ASKE

Dato : 17-01-06 13:07

Hej Mister, du har næsten gættet rigtigt. Returtermostaterne som sidder ved
gulvet har til formål at sørge for at anlægget ikke kortslutter og sender
varmt vand tilbage til varmeværket, føleren er indbygget, og hvis
termostaten står på 20 gr. så vil den også automatisk lukke for varmen om
sommeren. Indgangstermostaten er den du regulerer din rumvarme med, alt
efter hvor store dine radiatorer er, skal de stå på 2-3 for at du kan have
20 grader i rummet.