Mors stueplante
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 22:42

En spøjs plante med grønne hjerteformede læderagtige blade og cirka 8
mm kugleformede vækster har i lang tid prydet mors stuevindue.

Der er dog ingen af os, der ved hvad det er for en, og derfor heller
ikke hvorfor den nu efter flere år taber bladene, der nærmest tørrer
ind.
Øv !

Hvad er det mon for en sag, billedet på
http://home7.inet.tele.dk/darm/Ukendt.jpg
viser ?

Fra : Michael Haase

Dato : 15-01-06 23:52

Arnold Mikkelsen skrev dette den 15-01-2006 22:41:
> [...]
>
> Der er dog ingen af os, der ved hvad det er for en, og derfor heller
> ikke hvorfor den nu efter flere år taber bladene, der nærmest tørrer

Det kunne godt ligne en mistelfigen, og den skal passes som en stuebirk.
Grunden til at den taber bladene kan være at den står for mørkt, får
træk eller den har været udsat for temperaturskift.

--
Michael Haase

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 07:08

On Sun, 15 Jan 2006 23:52:01 +0100, Michael Haase
<micvans@netscape.invalid> wrote:

>Det kunne godt ligne en mistelfigen, og den skal passes som en stuebirk.
>Grunden til at den taber bladene kan være at den står for mørkt, får
>træk eller den har været udsat for temperaturskift.

Det er lige netop sådan en, viser opslag !
Mange tak for hjælpen.

Fra : jan hansen

Dato : 08-02-06 23:47

Det er en stuebirk af Ficus slægten

har en der ser lige danne ud, jeg kan heller ikke holde liv i den

Best Regards From Jan H.
http://www.hostaen.dk/