Er eddike skadeligt?
Fra : Dennis K. J.

Dato : 15-01-06 10:14

Hej

Vi bruger meget eddike på en forstøverflaske til rengøring af vores
badeværelse. Men er det egentlig skadeligt for evt. luftveje m.m. Ud over
den grimme lugt virker det jo fremragende på kalken. Håber i har lidt viden
som kan hjælpe os på det område.

Venligst
Dennis

Fra : Jacob Andersen

Dato : 15-01-06 21:40

> [...]
> badeværelse. Men er det egentlig skadeligt for evt. luftveje m.m. Ud over
> den grimme lugt virker det jo fremragende på kalken. Håber i har lidt

Alt er skadeligt, det er kun et spørgsmål om mængden.

Fra : Mogens

Dato : 16-01-06 00:32

"Jacob Andersen" <i@dk> skrev i en meddelelse

> viden
>>

> Alt er skadeligt, det er kun et spørgsmål om mængden.

Ellers kan du prøve det som jeg bruger, det lugter ihverfald ikke:

Opløsning til afkalkning af brusekabinen efter bad:

750 ml vand(evt. demineraliseret)

2 cl afspændingsmiddel til opvaskemaskine

lidt alm. opvaskemiddel

2 cl. Minuskalk

Blandes og kommes i en forstøverflaske

Mvh Mogens

Fra : Dennis K. J.

Dato : 16-01-06 14:59

> [...]

> Opløsning til afkalkning af brusekabinen efter bad:
> 750 ml vand(evt. demineraliseret)
> 2 cl afspændingsmiddel til opvaskemaskine

Hej Mogens

Den lyder spændende. Det var ellers lidt af en coktail.... men bare det
virker.

Fra : Mogens

Dato : 16-01-06 16:29

"Dennis K. J." <skriv_ikke_til_denne_m@il.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Mogens
>
> Den lyder spændende. Det var ellers lidt af en coktail.... men bare det
> virker.
Det virker upåklageligt, da du både får blødgjort vandet, fjernet fedtet og
kalken.

Mvh Mogens

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-01-06 22:21

Dennis K. J. wrote:
> Hej
>
> Vi bruger meget eddike på en forstøverflaske til rengøring af vores
> badeværelse. Men er det egentlig skadeligt

I det lange løb kan det godt skade fugerne mellem fliserne. Du kan sikkert
reducere brugen af eddike ved at tørre fliserne af med en tør klud efter
badet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis K. J.

Dato : 16-01-06 15:00

> I det lange løb kan det godt skade fugerne mellem fliserne. Du kan sikkert
> reducere brugen af eddike ved at tørre fliserne af med en tør klud efter
> badet.

Vi bruger mest eddiken til batterier og vask.