Gulvvarme på flisegulv.. Hvornår?
Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-06 19:50

Hejsa..

Jeg skal have lagt nogle kvadratmeter fliser i aften, og havde håbet på at
jeg kunne tænde gulvvarmen når de var lagt. Planen var nemlig jeg skulle
fuge i morgen, så måske det kunne speede hærdningen lidt op.

Er det en dum ide? Undergulvet (beton) er fuldt hærdet.

Hvornår kan jeg tænde varmen efter der er fuget?

Der bruges Alfix Combifix, og Cerafill.

--
Martin Petersen

Fra : Finn Christiansen

Dato : 12-01-06 20:35

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det en dum ide? Undergulvet (beton) er fuldt hærdet.
>
> Hvornår kan jeg tænde varmen efter der er fuget?

Du kan sagtens fuge i morgen uden varme.
Vent en uges tid med varme, er mit forslag.
mvh FC

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 21:12

> [...]
> fuge i morgen, så måske det kunne speede hærdningen lidt op.
>
> Er det en dum ide? Undergulvet (beton) er fuldt hærdet.

Tja....hvis du læser på posen står der at gulvvarmen skal være lukket.

Lad være med at gå på kompromis for at spare en enkelt dag.

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-06 22:53

Trekroner (xx) skrev i 43c6b80f$0$1751$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en
> meddelelse news:2cd87$43c6a398$5293e405$806@news.arrownet.dk...

> Tja....hvis du læser på posen står der at gulvvarmen skal være lukket.

Det tolker jeg nemlig som at gulvvarmen skal være lukket mens man lægger
det... :)

> Lad være med at gå på kompromis for at spare en enkelt dag.

Jeg er enig. Men det kunne være rart. Og der kunne jo være andre der havde
prøvet det. Der står jo intet på posen om hvornår der må tændes.

--
Martin Petersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-01-06 21:13

Hej,

On Thu, 12 Jan 2006 19:49:42 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det en dum ide? Undergulvet (beton) er fuldt hærdet.
>
>Hvornår kan jeg tænde varmen efter der er fuget?

Da vi fik støbt nyt gulv i badeværelset inkl. gulvvarme fik vi at vide
at der absolut ikke måtte tændes før varmen før det var helt hærdet -
men der var så også tale om nyt undergulv med isolering under.

Jeg ville ikke tage chancen.. Står der ikke på produktet i hvilken
temperatur det skal tørre?

** Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-06 21:24

> [...]
>
> Er det en dum ide? Undergulvet (beton) er fuldt hærdet.
>
> Hvornår kan jeg tænde varmen efter der er fuget?

Jeg tændte først flere uger efter, og alligevel er der fine revner i et par
af mine fuger. Så jeg vil anbefale slet ikke at åbne for gulvvarmen, og i
øvrigt holde rummet køligt de første uger.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 14:11

> Jeg tændte først flere uger efter, og alligevel er der fine revner i et
> par af mine fuger. Så jeg vil anbefale slet ikke at åbne for gulvvarmen,
> og i øvrigt holde rummet køligt de første uger.

Måske har du for meget varme på. Jeg har ladet mig fortælle at vandet i
gulvvarmen helst ikke må være mere end 40 grader varmt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-01-06 16:54

> Måske har du for meget varme på. Jeg har ladet mig fortælle at vandet i
> gulvvarmen helst ikke må være mere end 40 grader varmt.

Mit var 26 grader, da jeg åbnede og i de koldeste vintermåneder er den oppe
på 30 grader.

Mvh Maria

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 13-01-06 22:35

> Mit var 26 grader, da jeg åbnede og i de koldeste vintermåneder er den
> oppe på 30 grader.

De 26 gr. er netop grænsen for et trægulv.