Bog om gamle huse
Fra : Max

Dato : 04-01-06 08:33

Hej

Jeg har en døv kollega der har et gammelt hus på landet,
nu spurgte han lige om han kunne lukke sokkeludluftnings-
ristene her i vinter, fordi at gulvene i huset jo bliver kolde.
Jeg forklarede så lidt om hvorfor ristene var der, altså
udluftning. Men det er et stort og omfattende arbejde at
fortælle så meget til en døv når man ikke kan tegnsprog.
Så jeg tænkte om der findes en rigtig god bog der for-
tæller alle de ting man bør vide som boligejer, specielt
når boligen er af ældre dato.

Mvh Max

Fra : peter

Dato : 04-01-06 11:40

Max wrote:
> Så jeg tænkte om der findes en rigtig god bog der for-
> tæller alle de ting man bør vide som boligejer, specielt
> når boligen er af ældre dato.

Der er "Bogen om huset" af Søren Vasegaard (ISBN 87-21-02549-5).

/Peter

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 04-01-06 14:52

"peter" skrev i en meddelelse

> Der er "Bogen om huset" af Søren Vasegaard (ISBN 87-21-02549-5).

Måske kunne du også få noget ud af at spørge i den gruppe, der hedder
dk.kultur.litteratur, Der ser man spørgsmål og svar om alle typer bøger.

Hilsen Ruth

Fra : Dash-Eight

Dato : 04-01-06 22:21

Hej,

Søren Vadstrup' "Huse med sjæl" er god læsning i denne henseende.
Se også http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/index.htm

Hilsner
Klaus Egholm