Lavenergipære og farve!
Fra : Roller

Dato : 30-12-05 10:27

Hej

Jeg er i gang med en større udskiftning af mine el-pærer i huset. Jeg har
haft købt Osram, Conna, og Ikea pærer. Men.. jeg er utilfreds med farven. De
er simpelthen for kolde i lyset. Jeg har ellers prøvet at købe "varm hvid"
men de er stadig "kolde i lyset". Har i erfaring men en engergisparepære der
virkelig leverer et "varmt lys". Bare de har samme lys-farve som en alm.
pære, det er fint nok.

/Roller

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-12-05 11:25

"Roller" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> virkelig leverer et "varmt lys". Bare de har samme lys-farve som en alm.

Der findes diodepærer, hvor et antal forskelligtfarvede dioder danner et
brugbart spektrum. Jeg kender dem ikke, men tror nok prisen er sat præcist
så højt, at det er så som så med at spare......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Roller

Dato : 30-12-05 11:59

> [...]
> brugbart spektrum. Jeg kender dem ikke, men tror nok prisen er sat præcist
> så højt, at det er så som så med at spare......

Hej Preben

Jeg har set dem, men de er mere "spot-pære agtige". Og... de er hulens dyre.

/Roller

Fra : Max

Dato : 30-12-05 12:17

Hej Roller

> men de er stadig "kolde i lyset". Har i erfaring men en engergisparepære
der
> virkelig leverer et "varmt lys". Bare de har samme lys-farve som en alm.

Jeg har rodet meget med lys også lysrør, men har aldrig mødt nogen
der havde tilnærmelsesvis den samme farvetemperatur som en
glødelampe.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-05 16:42

> [...]
> men de er stadig "kolde i lyset". Har i erfaring men en engergisparepære
> der virkelig leverer et "varmt lys". Bare de har samme lys-farve som en

Jeg købte noget gult glasmaling hos Toys'R'Us til 30 kr, og så stribede jeg
pærerne på højkant. Det kan anbefales. Virker desværre ikke på halogen-lys.

Mvh Maria

Fra : Roller

Dato : 30-12-05 16:47

> Jeg købte noget gult glasmaling hos Toys'R'Us til 30 kr, og så stribede
> jeg
> pærerne på højkant. Det kan anbefales. Virker desværre ikke på
> halogen-lys.

Hej Maria

Hmm... ikke nogen dårlig ide. Men bliver det ikke for gult lys? Hvilken gul
farve maling købte du.
/Roller

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-05 19:32

> Hmm... ikke nogen dårlig ide. Men bliver det ikke for gult lys? Hvilken
> gul farve maling købte du.
> /Roller

Gul glasmaling. Der er kun en farve. Prøv med 6 striber i ½ cm bredde først
og se om det ikke er fint nok. Skal det være meget gult/hyggeligt, så køb en
rød også - det er ret sjovt at lege med.

Mvh Maria

Fra : Roller

Dato : 31-12-05 08:29

> [...]
> først og se om det ikke er fint nok. Skal det være meget gult/hyggeligt,
> så køb en rød også - det er ret sjovt at lege med.

Jeg vil prøve dit råd. Det lyder som en god løsning. Tak for hjælpen
Maria...

/Roller

Fra : Pia Robdrup

Dato : 31-12-05 15:29

> Jeg købte noget gult glasmaling hos Toys'R'Us til 30 kr, og så stribede
> jeg pærerne på højkant.

Er det sådan noget "plasticagtigt" noget der kan flyttes efter det er malet
på?
Altså som det her:
http://www.lucksontoys.com/amos/glass_deco.htm

Hvis ja, så skal jeg i gang med vores hæslige sparepærer :)

mvh PiaR

Fra : Roller

Dato : 31-12-05 17:23

> [...]
> Altså som det her:
> http://www.lucksontoys.com/amos/glass_deco.htm
>
> Hvis ja, så skal jeg i gang med vores hæslige sparepærer :)

Hej Pia

Ja.. jeg har været i Tous-are-us og købt til 29,- kr. som Maria nævnte. Jeg
har nu prøvet mig lidt frem og MIN erfaring er:
1/3 del af pæren skal dækkes med den gule farve. Det bedste resultat bliver
med en lille pensel. Er pæren rund, så mal på i striber så den omtale 1/3 er
dækket. Er det en pære med flere runde rør, så bare mal igen ca. 1/3 af
rørene. Jeg startede med halvdelen, men det syntes jeg var lige gult nok.
Men prøv dig frem og start evt. med 1/4 del, og så mal mere på hvis du mener
den ikke er dæmpet nok. God arbejdslyst....

/Roller

NB. Det er pænest hvis det er en skjult pære. Kønt er det jo ikke.