Problemer med vaskemaskinen!
Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 26-12-05 12:55

Hej NG

Vores AEG Lavamat vaskemaskine vil ikke starte. Den kommer med fejlkode E91,
er der nogen der ved, hvad den betyder??? Maskinen er 4 måneder gammel.

/Dorthe

Også postet i Forbruger.dk

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 26-12-05 14:21

Lars (ArthurDent) fik sine fingre den 26 dec 2005 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.hus-og-have:

> Hej NG
>
> Vores AEG Lavamat vaskemaskine vil ikke starte. Den kommer med
> fejlkode E91, er der nogen der ved, hvad den betyder??? Maskinen
> er 4 måneder gammel.

Har du et pncnummer på den, så skal jeg sige hvilken fejl det er.

Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 26-12-05 15:27

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message
> Lars (ArthurDent) fik sine fingre den 26 dec 2005 til at fremtrylle
> følgende i dk.fritid.hus-og-have:

> Har du et pncnummer på den, så skal jeg sige hvilken fejl det er.

Jeg aner ikke hvad er pncnummer er?

Men Maskinen hedder 64600 - er det det nummer, du skal bruge?

/Dorthe

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 26-12-05 15:42

> [...]

> Jeg aner ikke hvad er pncnummer er?
>
> Men Maskinen hedder 64600 - er det det nummer, du skal bruge?

Det kan jeg godt bruge. Iflg. servicebogen er det en kommunikationsfejl
i maskinen, det kan være en ledningsføring - userinterface -
elektronisk styring der er defekt. Du bliver desværre nød til at ringe
på 70117400 imorgen, de åbner servicetelefonen ved 8 tiden, og de skal
bruge det pncnummer der sidder på enten lågen eller i lågekanten på
maskinen. Det hedder noget med 9140 og står skrevet på en stålmærkat.
Du kan evt. også finde det bagpå maskinen. Fejlen er ikke noget man
lige kan resette sig ud af, uden at man sætter den i
serviceprogrammode, og det er noget som er forbeholdt os teknikere.
Håber det var hjælp nok.

Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 26-12-05 16:08

> [...]
> lige kan resette sig ud af, uden at man sætter den i
> serviceprogrammode, og det er noget som er forbeholdt os teknikere.

Mange tak for hjælpen

/Dorthe