Er det nu??
Fra : Wagner

Dato : 24-01-06 14:25

For fra start at undgå enhver misforståelse:
Vi har ansvaret og tager beslutningen.
Men den er svær:
Vi har en engelsk foxterrier på 16 år.
En helt igennem fantastisk familiehund, som har givet os store oplevelser
gennem tiderne.
Han skal nu luftes 5-6 gange om natten.
Han drikker utrolig meget dagen igennem.
Appetitten er god nok.
Han kan ikke se ret meget mere.
Han hører ikke så godt.
Bagkroppen hænger efterhånden og halen logrer ikke.
Er det nu vi skal tage den svære beslutning?
Er livet ikke værdigt for ham mere?
Fortæl om jeres erfaringer og mening.
vh
Wagner

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 24-01-06 15:35

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han hører ikke så godt.
> Bagkroppen hænger efterhånden og halen logrer ikke.
> Er det nu vi skal tage den svære beslutning?

ja, det er tid nu

hilsen Pia

Fra : fam. Ager

Dato : 24-01-06 16:19

> "Wagner" <@> skrev i en meddelelse
halen logrer ikke.

>--------------------------------

er han ikke glad mere, så er det tid.

det er hårdt, men i vil ikke være i tvivl inderst inde, det er jeg sikker
på.
det er en af de privilegier man har som menneske, at man ikke behøver at
drage det uundgåelige i langdrag, at kunne afslutte et liv inden det bliver
for uværdigt for hunden.
det er hårdt, og det skal det være, ellers er man ikke værdig som dyreejer!.

mvh. marie

Fra : BettinaP

Dato : 25-01-06 11:05

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> bliver for uværdigt for hunden.
> det er hårdt, og det skal det være, ellers er man ikke værdig som

Helt enig

BettinaP

Fra : makkerlone

Dato : 24-01-06 16:44

Ja, jeg tror også, at det er nu.

Har i dag lige været igennem samme beslutning. Ditto, min gamle
labrador på 12½ år har ikke livskvalitet mere. Det eneste han er god
til, er at tigge mad.
Hans bagben går ikke rigtigt, når vi er på gåtur. Han står på
alle 4 når han tisser. Sover dagen lang og natten lang. Hoster i ny og
næ (får hjertemedicin og vanddrivende).

Så på tirsdag skal han til dyrlægen.

Det er en meget svær og hård beslutning. Mest for mig selv. Ikke for
Ditto. Han kommer et godt sted hen, hvor der ikke er smerter eller
sorger.

Kærlig hilsen
Lone Sørensen

www.makker.dk

Fra : js

Dato : 24-01-06 18:47

Wagner skrev:

> Er det nu vi skal tage den svære beslutning?
> Er livet ikke værdigt for ham mere?
> Fortæl om jeres erfaringer og mening.
> vh
> Wagner

Det er dun beslutning.
Jeg havde en hund som jeg nok har haft lige så mange gode timer med som
du med din, måske mere.
Til sidst var hun døv og blind og kunne ikke holde sig om natten.
Jeg havde spurt dyrelægen om det var nu.
Han spurte kan den spise?
Kan den skide?

Ja men så har den det godt.
Ingen hjælp til at forsvare beslutningen.
Der gik en ½ års tid, så bestemte jeg, ar nu var det slut,

hvad sagde dyrlægen da jeg kom

Vi skulle nok havde gjort det sidst du var her

Jeg vil aldrig vente så længe en anden gang

Jørgen O

Fra : qfha

Dato : 24-01-06 20:05

Du skriver ikke oget om hans humør. Har han stadig livsvilje, så kan
du vente, er hans humør skidt er det tid.
Inderstinde ved man selv, hvornår det er tid. Men der er slemt at
agere "Vorherre".

Fra : Mus

Dato : 24-01-06 21:03

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Du skriver ikke oget om hans humør. Har han stadig livsvilje, så kan
du vente, er hans humør skidt er det tid.
Inderstinde ved man selv, hvornår det er tid. Men der er slemt at
agere "Vorherre"

-------------------------------

det er nu ikke altid man ved det inderst inde - desværre. Vi har prøvet at
vente for længe desværre. Men ja det er ikke nemt.

Jeg har jo en veninde der mistede en hund der løb væk pga nytårskrudt. Det
er bare en slem måde at miste en hund på - meget meningsløst. Der er det
trods alt lettere med en hund med et godt og langt liv bag sig. Men let
bliver det aldrig og det er jo fordi man er glad for sin hund og vil savne
den. Og det er jo sådan det skal være.

LN

Fra : Is

Dato : 24-01-06 21:04

> Fortæl om jeres erfaringer og mening.

Hellere en dag for tidligt end en dag forsent !

Det siger jeg nu, fordi for ca 15 år siden havde vi en collie som ikke altid
var renlig mere, og havde svært ved at komme på benene selv, men med lidt
hjælp gik det. Og når han var på benene var han jo en glad hund, som vi
dengang synes havde fortjen at leve lidt længer. Men en morgen havde han, i
forsøg på at komme på benene, slidt sine ben til blods. Jeg ringede straks
til dyrlægen, som hurtigt var der selv om det var lørdag, for at få sat en
stopper for lidelserne. Men den beslutning skulle vi have taget lidt før.
Jeg får det stadig dårligt ved tanken.

Hvad mener din dyrlæge om det ?? Han/hun må vel som fagmand også kunne
vejlede dig.

Erik Isager

Fra : driver

Dato : 24-01-06 22:00

"Wagner" <@> wrote in message
> [...]
> Han hører ikke så godt.
> Bagkroppen hænger efterhånden og halen logrer ikke.
> Er det nu vi skal tage den svære beslutning?
Hej Wagner.
Du ved jo godt inderst inde, at tiden er kommet.
Jeg føler med dig.
mvh
driver

Fra : tms

Dato : 24-01-06 22:29

Hej

Uanset hvor svært det er når man skal tage beslutningen, så tror jeg vi alle
ved hvornår det bør være. Og når vi som dyreejere først er kommet dertil
hvor vi går og tænker på det hele tiden, så er det tid til at få det
overstået. Husk der er ingen der bliver unge og friske igen, og der er ingen
mennesker der får det bedre af at gå og spekulere over sådan nogle ting
Mvh St

Fra : Mus

Dato : 24-01-06 23:38

"tms" <mine-grupper@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ingen
> mennesker der får det bedre af at gå og spekulere over sådan nogle ting

Som jeg skrev et andet sted. Så ved man det faktisk ikke altid. Vi har
prøvet at gøre det for sent. Ikke sjovt. Var ikke klar over det var så galt
fat .

LN

Fra : M. Andersen

Dato : 25-01-06 12:41

> [...]
> Han hører ikke så godt.
> Bagkroppen hænger efterhånden og halen logrer ikke.
> Er det nu vi skal tage den svære beslutning?

Jeg tror du spørger fordi du inderst ved at det er nu, men er bange for at
tage beslutningen.
Men der er ingen vej udenom, vi kan ikke tage den for dig. Du lever op af
hunden og kan se hvordan den har det.
Så gør det rigtige!

Pøj pøj

Mette

Fra : Wagner

Dato : 26-01-06 14:48

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage beslutningen.
> Men der er ingen vej udenom, vi kan ikke tage den for dig. Du lever op af

Tak for mange gode tanker og råd.
Var vi i tvivl er vi det ikke mere.
Det sker i næste uge.
mvh
Wagner

Fra : makkerlone

Dato : 02-02-06 08:43

Hej Wagner

> Tak for mange gode tanker og råd.
> Det sker i næste uge.

Hvordan har du det?

Jeg har jo selv lige været igennem det samme med min elskede Ditto i
tirsdags.
Jeg har skrevet lidt om ham på min hjemmeside www.makker.dk

K.h. Lone