Vil ikke spise....
Fra : J.K.A

Dato : 21-01-06 08:02

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får min schæferhvalp til og
spise, han er 9 uger. Han spiser godt nok lidt når jeg sætter det ned til
ham, men det er som om han mister lidt interessen efter et stykke tid. Men
hvis jeg ligger lidt i hånden eller smider det på gulvet så tager han det.
Han får det foder vi fik med fra kennelen.

Er det mon fordi der ikke er en flok og dele med, så han skal "slås" for og
få sin andel, eller fordi han går og snager i al den sne/is som ligger i
haven

J.K.A

Fra : J.K.A

Dato : 21-01-06 08:22

Fra : qfha

Dato : 21-01-06 09:29

Opblød foderet i vand før du giver ham det. (hæld varmt vand på 10
min. før du giver ham det) Det kan også være, at du giver ham
formeget og dermed forventer for meget af ham. En god håndfuld er
rigeligt til en 9 ugers hvalp.

Fra : driver

Dato : 21-01-06 21:56

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote in message
En god håndfuld er
rigeligt til en 9 ugers hvalp.

En god håndfuld er ikke nok til en 10-ugers hvalp. Står der ikke på posen
hvor meget en hvalp på 10 uger af stor race skal have dagligt ? Måske 200 gr
pr.dag ? Forudsat at hunden ikke får menneskemad også. Gir du den rester fra
husholdningen er du lidt på herrens mark, idet du så ikke ved hvor meget den
får.
Men igen, ingen hund begår selvmord ved at sulte sig ihjel når der er noget
spiseligt i nærheden.
Tag den helt roligt og stil noget mad hen til den uden at gøre det store
nummer ud af det.
mvh
driver

Fra : Thomas Larsen

Dato : 21-01-06 21:21

Du skriver.

Men
> hvis jeg ligger lidt i hånden eller smider det på gulvet så tager han det.

Prøv og smid det udenfor i græs men spred det ikke for meget, kun lige i en
radius af 10 cm(hved godt der ikke er meget græs at se i denne tid, men i
kunne evt lige skrabe sne væk i 1m X 1m)
og lad ham selv snuse sig frem til fodret det gør dem trætte og de kommer
til at bruge deres sanser....

Mvh Thomas L

Fra : ST

Dato : 22-01-06 20:03

> [...]
>
> J.K.A Hvad med at putte lidt hakket løg eller hvidløg i maden, eller bare
> et par stumper appetitvækkere som et par stumpr ost.
mvh Susanne

Fra : sn

Dato : 24-01-06 10:48

ST wrote:
> "J.K.A" <jka@liteXXXX.dk> skrev i en meddelelse

> J.K.A Hvad med at putte lidt hakket løg eller hvidløg i maden, eller
> bare et par stumper appetitvækkere som et par stumpr ost.
> mvh Susanne

Klippet fra http://www.dch-danmark.dk/chokolade_kan_slaa_hunden_ihjel.htm
Løg, specielt rå løg, fører til øget nedbrydning af hundens røde blodlegemer
og vil på længere sigt kunne bringe din hund i en kritisk tilstand.

Klippet fra http://www.hundeleksikon.dk/index.html
Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder
giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der
kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige
løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.

- og der er mange flere sider med advarsler...

Susanne Nielsen. /som ikke har noget at gøre med navnesøsteren fra forrige
indlæg.

Fra : fam. Ager

Dato : 24-01-06 11:23

"sn" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Med venlig hilsen
>
> Susanne Nielsen. /som ikke har noget at gøre med navnesøsteren fra

----------------------

hvidløg givet med måde er ikke farligt. jeg har givet hvidløg gennem 10 år,
både i pilleform,tørret og i de sidste 5 år i rå knust form. har aldrig
observeret noget som helst negativt, tværtimod, jeg har aldrig haft
lopper,på trods af mange vildkatte, pindsvin oa. på landet, egne katte osv.
og flåterne bider kun på meget sjældent.
mange ting er giftigt i store mængder, men hvor meget er for meget??
jeg synes ofte at der mangler info om dette, når der advares på siderne som
du refererer til, -iøvrigt fine sider med veldokumenterede facts.
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 24-01-06 17:55

> jeg har aldrig haft lopper
> mvh. marie

Det var rart at vide

/Jens (hehe)

Fra : fam. Ager

Dato : 24-01-06 18:36

> Det var rart at vide
>
> /Jens (hehe)
>
>-------------------------

du er sgi så hurtig Jens...((-;

Fra : pwh

Dato : 24-01-06 19:10

> du er sgi så hurtig Jens...((-;

Jeps.. det sagde hun også igår

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 24-01-06 19:45

> Jeps.. det sagde hun også igår
>
> /Jens
>
>---------

sig mig..er vi gift??..LOL!!!!!

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 24-01-06 19:55

fam. Ager skriblede bla:

> sig mig..er vi gift??..LOL!!!!!

Det skulle man da tro så enige i er om alting |-O

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-01-06 21:08

On Tue, 24 Jan 2006 19:54:40 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>fam. Ager skriblede bla:

>Det skulle man da tro så enige i er om alting |-O

Kom det fra ungkarlen!
Ægtefolk er sopm regel ikke enige om noget som helst!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 24-01-06 21:21

Leyna skriblede bla:

> Kom det fra ungkarlen!
> Ægtefolk er sopm regel ikke enige om noget som helst!

Hmm det er Jens der er ungkarl ikke mig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-01-06 20:13

> sig mig..er vi gift??..LOL!!!!!
>
> mvh. marie

Du er jo desværrer optaget

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 24-01-06 20:22

> Du er jo desværrer optaget
>
> /Jens
>
>---------------------

jaaahh... jeg gider nok ikke have to der kommer for hurtigt..GGGGG!
men det havde jo nok været sjovt for hunde og katte..sikke et cirkus..LOL!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 24-01-06 20:49

> jaaahh... jeg gider nok ikke have to der kommer for hurtigt..GGGGG!
> men det havde jo nok været sjovt for hunde og katte..sikke et
> cirkus..LOL!
>
> mvh. marie

Jaja.. men det er jo godt at have lidt alternativer hvis det er,
om ikke andet kan det jo bruges til at irrerterer husbond med

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 24-01-06 21:31

> Jaja.. men det er jo godt at have lidt alternativer hvis det er,
> om ikke andet kan det jo bruges til at irrerterer husbond med
>
> /Jens
>
>------------

ohhh...det er jeg såmænd rasende god til i forvejen..(-;
men alternativer er altid gode at have..
kunne du forestille dig tæverne snorke omkap??? høreværn påkrævet!
men se på den lyse side... der ville være 3 katte til at tæve milo!

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 24-01-06 21:52

fam. Ager skriblede bla:
> men se på den lyse side... der ville være 3 katte til at tæve milo!

Ja det er godt med jer og så kunne Jens skrige "afliv den køter"

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 25-01-06 06:54

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> fam. Ager skriblede bla:
>>
> Ja det er godt med jer og så kunne Jens skrige "afliv den køter"
>
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

-------------------

ha-ha....

Fra : sn

Dato : 25-01-06 10:32

> [...]
> jeg synes ofte at der mangler info om dette, når der advares på
> siderne som du refererer til, -iøvrigt fine sider med

Du har fuldstændig ret i det med "hvor meget er for meget". Nu er jeg ganske
vist ny som hundeejer, men jeg har haft katte i mange år, og for dem er der
også adskillige giftige ting i hjemmet/haven. På mange hjemmesider kan man
eksempelvis læse, at planten "brændende kærlighed" skulle være meget giftig
for katte, - ikke desto mindre forlystede min hankat sig mange gange med at
gnaske i de planter jeg havde, sågar en julestjerne havde han tænderne i,
uden der skete noget.
Nu er min hankat død, - og med mindre det var i en "brændende
kærligheds"-rus han kastede sig ud foran toget - havde diverse giftige
planter ikke noget med hans endeligt at gøre!

Tilbage til det med løgene. Det var nu også mest det med de rå alm. løg, jeg
ville opponerede imod. Jeg ved godt at hvidløg har en god virkning (på mange
ting), hvis det gives med måde. Men som du selv er inde på: Hvor meget er
nok/for meget. Hvor meget giver du f.eks dine hunde?
Under alle omstændigheder tror jeg ikke jeg ville begynde at eksperimentere
på en hvalp.
Noget andet er, at jeg slet ikke kan forstå løg skulle være appetitvækkende.
Nu har jeg ikke prøvet at præsentere Cody (min hvalp) for rå løg, men den
før omtalte hankat var altid meget interesseret i hvad der foregik på
køkkenbordet, når jeg hakkede løg, kunne han imidlertid godt få snuden til
sig. Om hunde har en anden opfattelse af løg-duften skal jeg så ikke kunne
sige.

Det blev vist en hel roman - undskyld

Susanne Nielsen - og Cody, der ikke kan forstå hvordan "for meget" sne kan
aflyse aftenens træning.
http://www.hjoernebutikken.dk/cody%20i%20sne%20200106.jpg

Fra : fam. Ager

Dato : 25-01-06 12:22

> [...]

> Med venlig hilsen
>
> Susanne Nielsen - og Cody, der ikke kan forstå hvordan "for meget" sne kan

mine boxere får en teske dagligt, og den lille cairn får en halv.
de har alle fået hvidløg siden de var små nuttede cocktailspølser på 4 ben..

mvh. marie