Hundeguffer...
Fra : J.K.A

Dato : 19-01-06 21:47

Hej NG

Jeg har en schæfer han på 9 uger. Jeg har lavet nogle lever hundeguffer til
ham som jeg bruger når han har besørget sig udenfor. (Det er forøvrigt en
opskrift jeg så her i gruppen). Men lige for tiden sprøjter afføringen ud af
ham, kan det være pga leveren eller er det al den sne han render og leger i.

Findes der en hjemmeside hvor man kan se de forskellige hundes ideal
vægt????

På forhånd tak for hjælp

J.K.A

Fra : jopa

Dato : 19-01-06 22:02

J.K.A skriblede bla:

> Jeg har en schæfer han på 9 uger.

Tillykke med dit rigtige valg af race.

> [...]
> tiden sprøjter afføringen ud af ham, kan det være pga leveren eller
> er det al den sne han render og leger i.
Min mening brug kun hvalpefoder(tørfoder) og helst det den er vant til fra
opdrætteren.
Lad være med at give den leverpostej og andet der kan være hårdt for en
lille hundemave.
Leverpostej er efter min mening menneskeføde.

Ros er ligeså godt som belønning.

Hvis den har spist meget sne kan det også resultere i sprøjteskid.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-06 22:11

J.K.A wrote:
> Findes der en hjemmeside hvor man kan se de forskellige hundes ideal
> vægt????

Jeg kan huske at have læst engang at man som tommelfingerregel
kan sige at et Schæfer skal veje sin alder i uger i kg,
men det må nogen af de tossede Schæferfanatikere vide mere om

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 19-01-06 22:26

"J.K.A" <jka@liteXXXX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af ham, kan det være pga leveren eller er det al den sne han render og

Små hvalpe får let dårlig mave. Skal vænnes langsomt til al ny
kost/godbidder. Men stress kan også give tynd mave, måske stressen ved
flytningen.

> Findes der en hjemmeside hvor man kan se de forskellige hundes ideal
> vægt????

Som Jens siger, 1 kg pr. uge indtil 7-8 måneder.
Men voksne schæferes vægt spænder jo fra 24 kg til over 50, det må jo også
afspejle sig i en hvis variation i hvalpenes vægt.
Min første schæfer vejede 8,5 kg ved 9 uger, og nr. to vejede godt 6 kg ved
9 uger, begge tæver.

Jeg kan sende dig hele vækstkurven for begge, hvis du er interesseret.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 19-01-06 22:49

Søren LH wrote:
> Men voksne schæferes vægt spænder jo fra 24 kg til over 50,

Det er kun de ekstremt fede overvægtige Schæfere der vejer 50 kg

/Jens (der ikke hentyder til Milo overhovedet)

Fra : jopa

Dato : 19-01-06 22:59

pwh skriblede bla:

> Det er kun de ekstremt fede overvægtige Schæfere der vejer 50 kg
>
> /Jens (der ikke hentyder til Milo overhovedet)

Nej det ved jeg godt

Min er faktisk ikke fed men som dyrlægen sagde sidst:
utrolig høj schæfer.

Faderen til min er også en del over standarden så vægt følger højde det er
jo klart.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-06 23:12

jopa wrote:
> Min er faktisk ikke fed men som dyrlægen sagde sidst:
> utrolig høj schæfer.

Ja ja.. ham betaler du jo også penge for at værer flink

> Faderen til min er også en del over standarden så vægt følger højde
> det er jo klart.

Til dels ja.
Men Tyson der vejer 44 kg til 68 cm, vejer altså 0.65 kg/cm
Angel vejer 40 kg til 64 cm, altså 0.63 kg/cm.
Tyson er pt for tung (fed) og Angel er perfekt.
Milo vejer 50 kg til 74cm = 0.68 kg/cm og er altså bollefed
Det er hermed matematisk bevist at Milo er laskefed

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-01-06 23:22

pwh skriblede bla:
> Det er hermed matematisk bevist at Milo er laskefed

Nixen bixen.
Du har ikke taget højde for dyrenes forskellige anatomi.
Min er jo langstrakt og dine kompakte.
Det vil sige at der er ca en halv hund mere i min end i dine

Nå vi må holde os til emnet hundeguffer og dynscheise.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-01-06 23:35

On Thu, 19 Jan 2006 23:11:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men Tyson der vejer 44 kg til 68 cm, vejer altså 0.65 kg/cm
>Angel vejer 40 kg til 64 cm, altså 0.63 kg/cm.
>Tyson er pt for tung (fed) og Angel er perfekt.

Hmmmm... Hansen vejer 37 kg til 64 cm og han er for tung... siger
dyrlægen.
Tror lige at man skal have kropsbygning med i det regnestykke.

>Milo vejer 50 kg til 74cm = 0.68 kg/cm og er altså bollefed
>Det er hermed matematisk bevist at Milo er laskefed

Milo er bare i "go' foderstand"
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-01-06 23:40

Leyna skriblede bla:

> Milo er bare i "go' foderstand"

Du er simpelt hen både stor og dejlig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 03:49

On Thu, 19 Jan 2006 23:39:43 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Du er simpelt hen både stor og dejlig

Hva'r? Ingen kiks? (a pro pos emnet)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 11:02

Leyna skriblede bla:

> Hva'r? Ingen kiks? (a pro pos emnet)

Det er da klart du skal have roser når du tager parti for Milo.
Nu er Jens helt alene :)))

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 12:27

> Det er da klart du skal have roser når du tager parti for Milo.

Leyna er bare høflig som hun plejer at værer
Hun er sikkert bare ude efter et nyt medlem til "tungogsmuk.dk"

> Nu er Jens helt alene :)))

Niks, vi er mange der gerne driller Milo i tide og utide

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 13:01

pwh skriblede bla:

> Leyna er bare høflig som hun plejer at værer
> Hun er sikkert bare ude efter et nyt medlem til "tungogsmuk.dk"

Milo er meldt ind
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:09

On Fri, 20 Jan 2006 13:00:51 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Milo er meldt ind

LOL
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:09

On Fri, 20 Jan 2006 12:26:52 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna er bare høflig som hun plejer at værer

Se, DET var ros! Høflig?... Den var godt nok ny!

>Hun er sikkert bare ude efter et nyt medlem til "tungogsmuk.dk"

Dem er jeg skam altid på udkig efter.

>Niks, vi er mange der gerne driller Milo i tide og utide

Joeh, og jeg kunne måske osse få et tilbagefald!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-01-06 23:39

pwh skriblede bla:

> Det er hermed matematisk bevist at Milo er laskefed

Her er en stor schæfer
http://www.ptbb.dk/gallery/herkules.php

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 03:53

On Thu, 19 Jan 2006 23:38:31 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Her er en stor schæfer
>http://www.ptbb.dk/gallery/herkules.php

Mener du at den er fed?
På nogle af billederne ser den noget velnæret ud, men jeg synes da
ikke at det er overvældende...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 11:03

Leyna skriblede bla:

> Mener du at den er fed?
> På nogle af billederne ser den noget velnæret ud, men jeg synes da
> ikke at det er overvældende...

Nej jeg mener at den er stor høj og kraftig.
Godt at se at det ikke kun er min der har voksenstørrelse

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 22:32

> [...]
> Milo vejer 50 kg til 74cm = 0.68 kg/cm og er altså bollefed
> Det er hermed matematisk bevist at Milo er laskefed

Holly på 60 cm vejede som mager 36 kg => 0,60 kg/cm
som middel 38 kg => 0,63 kg/cm
i god foderstand 40,5 kg => 0,68 kg/cm

Det ser ud til at formlen er korrekt.

Bortset fra Vizla 22 kg og 56 cm => 0,39 kg/cm, men hvalpeskalaen er nok
anderledes.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 01:31

On Fri, 20 Jan 2006 22:32:06 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Holly på 60 cm vejede som mager 36 kg => 0,60 kg/cm
>som middel 38 kg => 0,63 kg/cm
>i god foderstand 40,5 kg => 0,68 kg/cm
>
>Det ser ud til at formlen er korrekt.

Slet ikke.
Hansen vejer 38 kg og er 64 cm -> 0.59 kg/cm
Og han er for tyk... siger min dyrlæge.
Jeg synes jo bare at han er i go' foderstand!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-06 08:51

> Slet ikke.
> Hansen vejer 38 kg og er 64 cm -> 0.59 kg/cm
> Og han er for tyk... siger min dyrlæge.
> Jeg synes jo bare at han er i go' foderstand!

Det er klart, det er kun andres hunde er kan være tyk eller fed

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 11:35

On Sat, 21 Jan 2006 08:51:11 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Det er klart, det er kun andres hunde er kan være tyk eller fed

Naaah, jeg har nu haft min andel af lidt brede hunde, men dog aldrig
fede så de var hæmmede af det. Min forrige hund (osse en blanding)
lignede et kartoffeldyr. Kæmpestor brystkasse og pænt rund krop, ig så
småbitte tynde tændstiksben. Jojo, hun var øøøøndig! Folk sagde altid
at hun var fed, men det var nu ikke fedt der gjorde hende stor, blot
en besynderlig kropssammensætning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Mus

Dato : 20-01-06 12:40

> Jeg kan sende dig hele vækstkurven for begge, hvis du er interesseret.
>
> Mvh
> Søren

Hvad søren har i vækstkurver for jeres hunde. Troede kun det var børn der
havde dette. Men ok det er jo nok jeres børn

LN

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 12:30

Mus wrote:

> Hvad søren har i vækstkurver for jeres hunde. Troede kun det var børn
> der havde dette. Men ok det er jo nok jeres børn
>
> LN

Jeg har da også med begge mine hunde pænt noteret i en kalender hvor
meget de har taget på og hvor meget de voksede i højden mens de var hvalpe.
En mndl kontrolvejning får de da også stadigvæk, men jeg kommer også lige
forbi dyrelægen på mine spadsererture.

/Jens (som ikke nøjes med at gætte sine hundes vægt lige som visse andre)

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-01-06 12:05

"J.K.A" <jka@liteXXXX.dk> wrote in

> [...]
> det al den sne han render og leger i.
>
> Findes der en hjemmeside hvor man kan se de forskellige hundes ideal

Dengang jeg arbejdede med Schæfere lærte jeg at man lige præcis ikke
skulle kunne se deres ribben - men aede man den på siden skulle man
sagtens kunne mærke dem. Så var den tilpas. Hvalpe skal nok have lidt
mere sul - altså så man ikke kan mærke ribbenene med mindre man maser
lidt i siden af den :) Hvad siger kennelen du fik den fra?

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Do you know what the chain of command is here?