Hund og varme i gulvet?
Fra : Futte

Dato : 10-01-06 21:28

Jeg kommer hos nogle mennesker som har to hunde. Alt deres varme ligger i
gulvene - i hele huset - og i alle rum er gulvene varme. Kom så til at tænke
lidt på i dag, under et besøg, om det ikke kan være et problem for hundene??
Ved godt at mange hunde elsker varme og min hun lægger sig også foran
brændeovnen, men hun søger også til kolde gulve for at blive afkølet hvis
det bliver for varmt. I det hus hvor der er varmt alle steder uden mulighed
for at hundene kan blive afkølet, kan det ikke være et problem? Måske er det
lille, men jeg har tænkt en del på det? Hundene har adgang til have, men på
en lang arbejdsdag, der har de jo ikke mulighed for at blive lukket ud og
køle af i den friske luft.
Bare en tanke!!'

LH

Fra : jopa

Dato : 10-01-06 22:38

Futte skriblede bla:
> [...]
> ligger i gulvene - i hele huset - og i alle rum er gulvene varme. Kom
> så til at tænke lidt på i dag, under et besøg, om det ikke kan være

Tror hunde ind i mellem foretrækker køligt sted.

Min egens bedste plads er i fri luft rullet sammen og med 5 cm sne som dyne

Om aftenen er det foran brændeovnen.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 11-01-06 09:04

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en lang arbejdsdag, der har de jo ikke mulighed for at blive lukket ud og

Er det korthårede eller lanhårede hunde?Har de underuld eller ej?

LN

Fra : Futte

Dato : 11-01-06 12:30

Det er begge dele!

LH

Fra : qfha

Dato : 11-01-06 17:17

Alle hundepensioner skal for at være godkendt have varme i gulvet, så
ualmindeligt er det bestemt ikke.

Fra : kb

Dato : 10-01-06 19:24

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in message
> [...]

> en lang arbejdsdag, der har de jo ikke mulighed for at blive lukket ud og

Hundene skal nok finde et sted de kan lide at være.
ved jævn gulvarme i hele huset er temperaturen på gulvet ikke meget over
luftens.
hvis man fyrer til over 30 grader får man vel en stor regning og nok nogle
dovne hunde.
mvh. kb

Fra : Søren LH

Dato : 11-01-06 21:29

> [...]
> til have, men på en lang arbejdsdag, der har de jo ikke mulighed for at
> blive lukket ud og køle af i den friske luft.

Min hund går med mellemrum ud i vores mellemgang og lægger sig, hvor der i
denne årstid er 6 grader. Jeg tror nogle hunde har behov for kulde ind
imellem, eller i hvert fald føler behag ved det.

Mvh
Søren