Ting til et hus med hund
Fra : Bjarne K.

Dato : 29-12-05 03:25

1. Nogen der ved hvor man kan købe en hundelem i xl som opfylder krav om at
den kan låses og at den er nogenlunde isoleret.

2. Stor hund, hvilket trægulv ?? Findes der et der ikke bliver ridset, og
hvor hunden ikke laver hjulspin hver gang den skal op i fart. Jeg kunne
selvf. spørge en fagmand, men vil hellere have erfaring fra folk med en hund

(med stor mener jeg en labrador på 40 kg)

Med venlig hilsen

Bjarne K,

Fra : pops2

Dato : 29-12-05 07:50

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> 1. Nogen der ved hvor man kan købe en hundelem i xl som opfylder krav om
> at den kan låses og at den er nogenlunde isoleret.

Det kender jeg ikke rigtigt noget til :)

> [...]
> selvf. spørge en fagmand, men vil hellere have erfaring fra folk med en

Vi har lagt egeparket, det virker fint - de ridser der er lavet er vist nok
os selv .. ikke hunden (stor lab pige 65 over ryggen)

Hilsen Pernille

Fra : qfha

Dato : 29-12-05 08:44

Ang. trægulv. Jeg har prøvet at lægge junkers parket, det blev meget
ridset af hunden. Et andet sted har jeg lagt pergo gulv, hvad der vist
ikke længere er in, men det må siges at være super til hundehold.
Det ridses ikke, og er meget nemt at tørre over. Når jeg har hund vil
jeg til enhver tid vælge det fremfor junkers.
Om hunden laver hjulspind når den skal op i fart, har noget at gøre
med hundes erfaring i at færdes på et sådant gulv .

Øhh, hva med en lille slankekur til vidundret i det nye år

Fra : tina hedeman

Dato : 29-12-05 11:14

hej med dig

ang. gulv har vi trægulv fyrtræ og vi har 2 store hunde. fordelen ved det
træ er at det rejser sig igen når det bliver vasket og det er fordi det er
et blødt træ. hårdt trægulv rejser sig ikke igen.
gulvet vasker vi med sæbe og det er nemt at holde når det har fået olie.
men der er da lidt ridser i gulvet det kan ikke undgåes hvis hunden og skal
være der og det skal den j
hilsen tina

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-12-05 19:28

> [...]
>Om hunden laver hjulspind når den skal op i fart, har noget at gøre
>med hundes erfaring i at færdes på et sådant gulv .

Ja, et pergo gulv plejer jo ikke at trække prisen op i hammeslag, men jeg
har nu heller ikke tænkt mig at sælge hytte igen, så det er skrevet på
listen over mulige muligheder.

>Øhh, hva med en lille slankekur til vidundret i det nye år

Ja, han har lige været til 1½ års serviceeftersyn , og lægen mente også
at han (vuffe altså) burde tabe 5 kg.
Så jeg på sympati kur samme med hunden efter nytår (måske)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-12-05 12:03

"Bjarne K." <ej@neit.nej> writes:

> 1. Nogen der ved hvor man kan købe en hundelem i xl som opfylder krav om at
> den kan låses og at den er nogenlunde isoleret.

Nu blev jeg lige glad og troede det kunne hjælpe os, men en lab på 40
kg er jo bare et bette pjok. Vi vil nemlig også gerne have sådan en
hundelem, men vores vovse er 75 cm over ryggen og veje 67 kg.

> [...]
> selvf. spørge en fagmand, men vil hellere have erfaring fra folk med en hund

Vores almindelige billige lakerede trægulv virker i hvert fald ikke!

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 29-12-05 12:06

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:
> Nu blev jeg lige glad og troede det kunne hjælpe os, men en lab på 40
> kg er jo bare et bette pjok. Vi vil nemlig også gerne have sådan en
> hundelem, men vores vovse er 75 cm over ryggen og veje 67 kg.

Ham hersens http://www.sandagerprofildesign.dk/
byggede en hundelem til min schæfer der heller ikke kan bruge de færdige
plastlortelemme man kan købe.
Min hund er 74 cm ca 50 kg.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 29-12-05 12:16

Jeg ved af erfaring at alt lakeret gulv ikke kan anbefales, så derfor rå træ
der somsagt rejser sig op ved vask.

Og Ja, så få lige de hunde på slankekur
Jimmi

Fra : Carina

Dato : 29-12-05 15:36

Jeg kan i hvert fald ikke anbefale fyrretræsgulv - det har vi i hele
hytten - oliebehandlet - og det er MEGET ridset og det gik meget hurtigt,
det er simpelt hen for blødt et gulv, og det er ikke fordi hundene laver
hjulspin på det
/Carina

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-12-05 19:34

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er simpelt hen for blødt et gulv, og det er ikke fordi hundene laver
Så fik jeg jo lige lidt mere at tænke over. Måske der er forskel på de
forskellige fyrretræsgulve, men det er vel her jeg bliver nødt til at spørge
en fagmand.

Tak til alle for indspark, også omkring hundelemmen. Gad vide om sådan en
ikke kan findes hos en amerikansk webshop. Vil lige google lidt og jeg
vender tilbage hvis jeg finder noget.

Med venlig hilsen

Bjarne K.