2 fisk i et akvarie for at yngle ?
Fra : Hagman

Dato : 16-01-06 11:17

Hej.

Er der større sandsyndlighed for, at en fisk vil føde, hvis man sætter
hannen og hunnen sammen i et 60 l. akvarie, uden andre fidk ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-06 11:29

Hagman wrote:
> Er der større sandsyndlighed for, at en fisk vil føde, hvis man sætter
> hannen og hunnen sammen i et 60 l. akvarie, uden andre fidk ?

Næh - men der er større chance for at nogle af ungerne overlever

Nu skriver du ikke, hvilke fisk, der er tale om, men vær opmærksom på, at
mange fisk også æder deres egne unger - alt levende småkravl er mad.

Så hos nogle fisk, skal de voksne fjernes, når der er kommet unger.......

Jan

Fra : Hagman

Dato : 16-01-06 11:45

>Nu skriver du ikke, hvilke fisk, der er tale om

Blå Gurami eller guppy.

....men skal jeg bare lade dem være med mine andre fisk i mit 200 l. akvaie,
som består mest af Blå Gurami.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-06 12:13

Hagman wrote:
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse

> Blå Gurami eller guppy.

Guppy føder levende unger - og gør det uanset om de er sammen med andre
eller ej - men sammen med andre bliver ungerne ædt - så der er det en
fordel, at tage hunnen over for sig selv, når den er godt tyk - hannen er
ligegyldig på det tidspunkt - men fjern den igen, når den har født, da den
også æder sine egne unger.

Gurami er interesante de lægger æg i en skumrede, og der er det helt klart
en fordel, at få dem over for sig selv - både han og hun - men de kan godt
gøre det sammen med andre - men der bliver ungerne ædt - så de skal helt
klart over for sig selv - men dem skal du nok læse lidt om først - de er
ikke svære - men heller ikke så nemme som guppy, der klarer det hele selv

Jan