Oprettelse af ny gruppe dk.teknik.energi ?
Fra : Peter Bromley

Dato : 12-06-01 10:58

Jeg har lavet et OTD ang. oprettelse af en gruppe om energi.

Grunden er at for at få svar på spørgsmål om emnet, samt at høre andre folks
erfaringer, så blev jeg nødt til at stille enkelte spørgsmål i mange
forskellige nyhedsgrupper som jeg ellers ikke beskæftigede mig med.

Jeg mener at der er et behov for at få samlet de mange tråde i en ny gruppe,
og det er derfor jeg har foreslået oprettelsen af dk.teknik.energi

Herunder kommer det OTD jeg har lavet til formålet:

OBS Opfølging sker til news:dk.admin

Peter!

1. Emne:
Energi

2. Beskrivelse:
Alle former for energi samt produktion heraf.

3. Fundats:
Alle former for energi, samt produktionen heraf. Det kan bl.a. være emnerne:
vedvarende/alternative energiformer, samt energi der kommer fra el, olie,
gas og benzin.
Emner omkring fysisk energi, som bl.a. kinetisk mv. er også velkomne.

Reklamer, samt køb og salg skal foregå under dk.marked* grupperne. Dog er
forespoergsler og svar, som direkte kan henledes på relevanter emner postes.
Fx. "Hvor forhandles 230V solceller i Danmark?".

Alle binaere filer henvises til dk.binaer og såfremt det har noget med
motorer/biler og lign. dk.binaer.motor.

4. Begrundelse:
Gruppen oprettes da der er et hul i usenet, omkring energi. Såfremt man fx
oensker at vide noget om solceller's opbygning, funktion, vedligeholdelse,
drift, levetid og erfaringer, så henvises man til et utal af forskellige
grupper.

5. Eksisterende trafik:
Spoergsmål om:
Regler: dk.politik.miljoe
Teknikken bag: dk.videnskab, dk.teknik.el, dk.teknik.elektronik
Erfaringer: dk.teknik, dk.fritid.hus-og-have, dk.forbruger, dk.bolig
Samt en masse andre nærmest tilfældige grupper.

6. Forslag til navne:
dk.energi
dk.teknik.energi

7. Moderering: