Stregkodelæsere - Hvor finder man så
Fra : Anders Christensen

Dato : 25-01-06 21:07

Hejsa NG
Da I plejer at have svar på alting mellem himmel og jord prøver jeg
lykken her.

Jeg er på jagt efter en stregkodelæser som kan klare at aflæse ean
koder, og gerne andre også formater, gerne i mørke/dunkel belysning.

Spørgsmålet er hvor jeg finder en forhandler som vil sælge 1-3 læsere
til en fornuftig pris.

Danbit vil efter min mening, have en halv arm for sådan nogen.

USB interface til en computer vil være et hit, da det aflæste skal
smides direkte i en database.
Alternativt en scanner med lager/mulighed for at tjekke opsamlede data
op imod en liste i scanneren (hvis sådan noget findes til menneskepenge?)

Nogen der har erfaringer med forhandlere de vil dele med mig?

I første omgang skal jeg bruge én scanner til testformål.

Jeg holder til i Århus og har ikke noget imod at handle lokalt, eller på
nettet for den sags skyld.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jan

Dato : 25-01-06 21:16

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> wrote in message
> [...]
>
> I første omgang skal jeg bruge én scanner til testformål.
>
> Jeg holder til i Århus og har ikke noget imod at handle lokalt, eller på

Jeg kigger selv lidt efter samme slags vare til et fremtidigt projekt, og
har, udover Danbit, fundet nogle hos http://www.abest.dk/. Jeg har desværre
ingen erfaringer med dem, men jeg ville lige nævne det.

- Jan
Exodus IT

Fra : BT

Dato : 25-01-06 21:23

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I første omgang skal jeg bruge én scanner til testformål.
>
> Jeg holder til i Århus og har ikke noget imod at handle lokalt, eller på

Har du prøvet hos http://www.thiim.dk/??

Har godt nok ikke chekket priserne på dem, men jeg er næsten sikker de har
noget brugbart

/Brian

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-01-06 22:48

> [...]
> en fornuftig pris.
>
> Danbit vil efter min mening, have en halv arm for sådan nogen.

Ja, Danbit er nærmest kendt for sine høje avancer.

Jeg har selv købt en del stregkode-scannere hos Delfi, http://www.delfi.com,
du skal være opmærksom på at stregkode scannere findes til meget forskellige
priser og kvaliteter. Tag evt. en snak med Delfi om hvilket produkt, der
passer bedst til dit behov.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 22:56

> [...]
> I første omgang skal jeg bruge én scanner til testformål.
> Jeg holder til i Århus og har ikke noget imod at handle lokalt, eller på

Nu ved jeg ikke hvad arme koster i Århus og jeg ved det lugter af reklame.
Men jeg vover alligevel.
Jeg sælger faktisk dem faktisk fra 695,- (x moms), meeen så skal du også
helt hen til stregkoden.
Indrømmet. Den som bbfm ligger i størrelsesorden 2500,-

Undskyld hvis det ligner reklame. Det er ikke tilsigtet.

/karsten

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 25-01-06 23:07

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Indrømmet. Den som bbfm ligger i størrelsesorden 2500,-
>
> Undskyld hvis det ligner reklame. Det er ikke tilsigtet.

hvilke krav/egenskaber har de???

Kan de bruges via USB???

Kristian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-06 22:57

"Anders Christensen" wrote

> Jeg er på jagt efter en stregkodelæser som kan klare at aflæse ean koder,
> og gerne andre også formater, gerne i mørke/dunkel belysning.

Det er stærk belysnking/solskin der giver de fleste problemer (genskin)

> [...]
> en fornuftig pris.

> USB interface til en computer vil være et hit, da det aflæste skal smides

Der var en der henviste til Delfi
http://www.delfi.com/dk/ListCatalog.asp?page_id=125

Det er vel dybest set en keyboardscanner du skal have fat i?

> Alternativt en scanner med lager/mulighed for at tjekke opsamlede data op
> imod en liste i scanneren (hvis sådan noget findes til menneskepenge?)

> Nogen der har erfaringer med forhandlere de vil dele med mig?

Vi bruger udstyr fra PSC i vores løsninger

- Peter

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-01-06 23:08

Peter Lykkegaard skrev:
> "Anders Christensen" wrote

> Det er stærk belysnking/solskin der giver de fleste problemer (genskin)

Fint, så burde det ikke være noget problem til det jeg skal bruge dem til.

> Der var en der henviste til Delfi
> http://www.delfi.com/dk/ListCatalog.asp?page_id=125
>
> Det er vel dybest set en keyboardscanner du skal have fat i?

Grunden til at det skal være usb er at den maskine det skal bruges på
ikke nødvendigvis har nogen ps/2 port, men kun usb, men det havde jeg jo
ikke skrevet i mit oprindelige indlæg.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-01-06 09:33

> Grunden til at det skal være usb er at den maskine det skal bruges på ikke
> nødvendigvis har nogen ps/2 port, men kun usb, men det havde jeg jo ikke
> skrevet i mit oprindelige indlæg.

Der er større udvalg til RS-232 eller PS/2
Du kan evt. vælge end til RS-232 og tilslutte den via en lille
Seriel-til-USB adapter.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 10:00

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er større udvalg til RS-232 eller PS/2
> Du kan evt. vælge end til RS-232 og tilslutte den via en lille
> Seriel-til-USB adapter.

Der er da ikke noget problem med at finde en usb. Ved næsten alle scannere
jeg sælger, kan kunden frit vælge mellem usb og ps/2.

mvh
Karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-01-06 10:30

> Der er da ikke noget problem med at finde en usb. Ved næsten alle scannere
> jeg sælger, kan kunden frit vælge mellem usb og ps/2.

Nej, men *udvalget* er større til seriel-porten.
Hvis du bevæger dig lidt væk fra kontormiljøet og over i industrien, er
seriel-porten stadig den foretrukne tilslutning (USB er lidt træls f.eks.
mht. kabellængderne).

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 12:58

> [...]
> Hvis du bevæger dig lidt væk fra kontormiljøet og over i industrien, er
> seriel-porten stadig den foretrukne tilslutning (USB er lidt træls f.eks.

Nu ved jeg ikke helt hvilket miljø Anders leder efter en scanner til, men
hvis kabellængden er et problem, så er bluetooth da helt klart at
foretrække. Her er der da op til 100 m "kabellængde"

/karsten

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-01-06 10:50

Allan Soerensen skrev:
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er større udvalg til RS-232 eller PS/2
> Du kan evt. vælge end til RS-232 og tilslutte den via en lille
> Seriel-til-USB adapter.

Hmm, det var jo en tanke, jeg havde da glemt alt om min seriel->usb
adapter jeg bruger til mine switche :)

Men nu ser det ud til at jeg har fået et tilbud om at låne en scanner og
teste med, så satser jeg på at den kan bruges i første omgang.

Fra : KJ

Dato : 26-01-06 01:25

Anders Christensen skrev:

> Spørgsmålet er hvor jeg finder en forhandler som vil sælge 1-3 læsere
> til en fornuftig pris.

Prøv evt. elmapos.dk, kender dem ikke, men de sælger da stregkodelæsere

Vh. KJ
--
http://www.cetus.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-01-06 16:49

"KJ" <mail@nowhere.not> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. elmapos.dk, kender dem ikke, men de sælger da stregkodelæsere

Nok nærmere www.elmapos.dk ... de har ikke sat elmapos.dk til at pege på
www.elmapos.dk ...

Thomas VJ
dykkerteori.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 10:03

> [...]
>
> Jeg er på jagt efter en stregkodelæser som kan klare at aflæse ean koder,
> og gerne andre også formater, gerne i mørke/dunkel belysning.

Der er rig mulighed for at læse i mørke, da næsten alle scannere selv
leverer lyset den bruger til at læse med. Stærk solskin "kan" give et
problem, men det er jo bare at teste det.

Du kan jo bare låne og prøve dig frem.

/karsten

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-01-06 22:19

On Thu, 26 Jan 2006 12:58:26 +0100
"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> wrote:
> Nu ved jeg ikke helt hvilket miljø Anders leder efter en scanner til,
> men hvis kabellængden er et problem, så er bluetooth da helt klart at
> foretrække. Her er der da op til 100 m "kabellængde"

hmm og jeg som troede at en af de specielle ting ved bluetooth var at
de normalt kun rækker over korte afstande som 10-15m max. der kan man
bare se

Fra : Stefan Andersen

Dato : 28-01-06 20:30

Hej Anders,

Jeg har selv handlet er par gange med http://www.adcom.dk/ - og de yder
absolut en kompetent service og rådgivning, er min erfaring.

Prisen er jo hvad man mener er billigt. POS udstyr koster lidt; især
hvis man ønsker kvalitet og holdbarhed - og det gør man ofte i en
salgssituation hvor dette udstyr findes.

Du bør nok kigge på kvalitetsforskellen på hhv LED og laserscanere.
Min erfaring med symbol scannere er der er en stor forskel på de
billige LED og lidt dyrere laser. Men det er et spørgsmål om din
"salgshastighed" hvor ofte du ønsker at scanneren læser i første
forsøg.

Scannere med dataopsamling koster en hel arm somregelt; jeg har en
symbol med bluetooth og en mindre hukommelse - virker perferkt ude i
marken til at tage imod ordrer og en java applikation på en telefon ;)

Stefan

Fra : morten

Dato : 06-02-06 15:34

> [...]
> og gerne andre også formater, gerne i mørke/dunkel belysning.
>
> Spørgsmålet er hvor jeg finder en forhandler som vil sælge 1-3 læsere til

vil lige høre nu der er så mange der skriver her som roder med stregkode
scanner. jeg har nogen casio DT-700M30E scannere, når jeg tænder for dem og
vælger execute application skriver den bare application not installed, men
hvad er det for et program man skal installer.

Mvh. Morten