Dankort softwarelicens mv.
Fra : sunsite

Dato : 24-01-06 18:24

Har et lille enkeltmandsfirma, som hvert år i oktober afholder en
koncertrække.
Størstedelen af billetsalget foregår ved forsalg gennem forskellige agenter,
mens en mindre del af billetsalget foregår ved indgangen til koncerterne.

Jeg har nu i 2 sæsoner modtaget Dankort ved indgangen. Dankort-omsætningen
er ca. 1-2.000 kr. pr. sæson. Jeg håber naturligvis at det stiger...

Jeg benytter en Ingenico Elite 710 dankort-terminal fra LD
Betalingssystemer. Problemet et dog at man betaler temmelig meget i årlig
software-licens mv. Op imod 1.000 kr. Derfor er fidusen ved at modtage kort
ret begrænset. På den anden side er det noget jeg gerne vil holde fast i,
idet jeg synes at enhver moderne forretning bør tilbyde at kunderne bruger
betalingskort.

Jeg kan heller ikke rigtig bruge fluesmækker, da det skal gå stærkt med salg
af billetter samt vin/øl/vand og kan derfor ikke stå og rode med
dankort-notaer mv.

Findes der en terminal og/eller Betalingssystem-firma, som tilbyder en
billigere løsning ?

Mh,

P.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 15:51

On Tue, 24 Jan 2006 18:24:21 +0100, "sunsite"
<ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>dankort-notaer mv.
>
>Findes der en terminal og/eller Betalingssystem-firma, som tilbyder en

Har selv en Ingenico, men en model 510, og den betaler jeg kun 400"og
noget" for i årlig softwarelicens...valgte (bevidst) for 4-5 år siden at
få maskinen gennem banken uden support, idet jeg forventer at
brugervejledninger er mindst lige så gode at få forstand af som f.x.
mainboardmanualer... Prisforskellen kan ligge i support +/-...
Det var det billigste på det tidspunkt.

En anden ting: Min aftale går kun på Dankort - ikke Euro/Mastercard osv.
Der kan også ligge noget..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
Min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : sunsite

Dato : 25-01-06 16:05

> [...]
> Det var det billigste på det tidspunkt.
>
> En anden ting: Min aftale går kun på Dankort - ikke Euro/Mastercard osv.

Tak skal du have. VIl prøve at se om jeg kan slippe for support-aftalen.
Indtil videre har jeg klaret mig med manualen...

P.