Øre på momskonto i summa?
Fra : Anders Christensen

Dato : 09-01-06 14:54

Hej NG
Jeg har lige sat min moms for 4. kvartal 2005 til betaling, og står nu
med -47 øre på momsafregningskontoen i summa.

Men da jeg jo skulle smide ørene væk da jeg betalte moms endte jeg jo
med ovenstående tilbage.

Hvordan får jeg dem væk derfra og over på en konto som indtægt uden moms
så momsafregningen kan gå i nul?
Eller hvad gør man ved det?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-01-06 19:39

> Eller hvad gør man ved det?

Man bogfører det som øredifference på den konto, du har til formålet.

Mvh Maria

Fra : Elmand

Dato : 10-01-06 09:19

> Man bogfører det som øredifference på den konto, du har til formålet.
>
> Mvh Maria
Det er vel stadig skyldig moms,selv om der kun skal indbetales et helt beløb
?
Kontoen kunne derfor blive stående og senere ved næste moms udlignes til en
anden rest.-
Så slipper man også for øreudligningskontoen.

V.h.
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-01-06 18:59

> Det er vel stadig skyldig moms,selv om der kun skal indbetales et helt
> beløb
> ?

Nej.

> Kontoen kunne derfor blive stående og senere ved næste moms udlignes til
> en
> anden rest.-
> Så slipper man også for øreudligningskontoen.

Det kunne man, men den vil kun yderst sjældent gå i nul.

Mvh Maria

Fra : PGU

Dato : 11-01-06 20:57

> Nej.

Selvfølgelig er det da det !

> Det kunne man, men den vil kun yderst sjældent gå i nul.

Og ???

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-01-06 21:24

> Selvfølgelig er det da det !

Hvor finder du det henne? Når momsen er afregnet, så er den afregnet, og der
er typisk en øredifference. Den bogfører man sig så ud af, da den ikke er
skyldig mere (du har jo afregnet). Nogle gør så det bogføringsmæssigt at de
modposterer med øre, og øredifferencen opstår så mellem afregningskontoen og
banken. Det er lidt en temperatmentsag om man gør det ene eller andet.

Mvh Maria