forsikrin af erhversbil
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 19:17

Har i kendskab til et forsikring, som vil forsikre en varevogn (erhverv),
UDEN man behøver flytte sine private forsikringer også?
Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : KNT

Dato : 03-01-06 19:50

Det vil alle forsikringer da. Der er da ingen der siger du overhovedet har
noget privat!.
Men det er måske et spørgsmål om pris?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 20:32

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil alle forsikringer da. Der er da ingen der siger du overhovedet har
> noget privat!.
> Men det er måske et spørgsmål om pris?

Næh... de selskaber jeg har haft ringet til, vil overhovedet ikke ha den,
hvis ikke jeg flytter de private med. Det syntes jeg er noget svineri...
Mvh Tommy

Fra : KNT

Dato : 05-01-06 21:14

Det må være en meget speciel firmabil - jeg har aldrig hørt nogen nægter at
forsikre, men hvis man ikke er interesseret plejer man at give en så høj
pris, at kunden løber skrigende væk.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-01-06 02:22

> Det må være en meget speciel firmabil - jeg har aldrig hørt nogen nægter
> at forsikre, men hvis man ikke er interesseret plejer man at give en så
> høj pris, at kunden løber skrigende væk.

Som nævnt andet sted oplevede jeg nøjagtig det samme da jeg skulle have
forsikret min varevogn.
Forklaringen et par steder var at der var temmelig mange skader på
firmabiler. Dels fordi lærlingen køre i dem, der er mange skiftende
chauffører og så kører personalet generelt ikke særlig pænt i en firmabil,
der ikke er deres egen.

En argumentation med at min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed uden
ansatte, så jeg ville være den eneste der kørte i bilen virkede ikke

Fra : Helene Carøe

Dato : 07-01-06 19:39

Vores private forsikringer var hos Nykredit, men de ville ikke
forsikre en enkelt varevogn til vores lille enkeltmandsvirksomhed, så
vi lige flyttet vores forsikringer til topdanmark.

H. Carøe

Fra : Holst

Dato : 03-01-06 19:57

TBJ wrote:

> Har i kendskab til et forsikring, som vil forsikre en varevogn (erhverv),
> UDEN man behøver flytte sine private forsikringer også?

Det burde ethvert forsikringsselskab da ville gøre - medmindre de da
slet ikke vil have noget at gøre med erhvervskunder.

Men hvis du vil have den billigt, kræver mange selskaber, at man flytter
andre forsikringer over til dem. Og det er måske det, der er dit problem...

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-01-06 10:04

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde ethvert forsikringsselskab da ville gøre - medmindre de da slet
> ikke vil have noget at gøre med erhvervskunder.

Ja, sådan burde det være, men jeg oplevede også at flere
forsikringsselskaber forlangte at jeg flyttede mine private forsikringer for
at de ville forsikre min firmabil.
Codan var sågar så frække at skrive det ind i det forsikringstilbud de
fremsendte, selv om vi det aldrig havde været på tale. Da jeg bad dem om at
slette den betingelse fra tilbudet, var de pludselig ikke interesseret i at
forsikre min firmabil længere.

> Men hvis du vil have den billigt, kræver mange selskaber, at man flytter
> andre forsikringer over til dem.

Jeg oplevede også et par selskaber som forlangte at jeg startede på samme
præmietrin som en helt ny bilist, hvis jeg ikke ville flytte forsikringen af
min privatbil også.
Det betyder en del for prisen om man er ny bilist eller elitebilist.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 20:31

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at slette den betingelse fra tilbudet, var de pludselig ikke interesseret

Jeg er privat forsikret i tjenesemændenes forsikring. Hvis jeg skulle flytte
mine privat forsikringer over til Codan, vil det koste mig knap 10000 ekstra
pr år for mine privatforsikringer alene. Og den udgift er der ikke fradrag
for i min lille biks, så det er ikke så sjovt!

Hvad endte du med at gøre?

Mvh Tommy

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-01-06 02:16

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er privat forsikret i tjenesemændenes forsikring.

Ja, de er nok ikke interesseret i at forsikre din firmabil

> Hvad endte du med at gøre?

Jeg havde mine private forsikringer hos Tryg og valgte også at forsikre min
firmabil hos dem.
De var til at snakke med (fordi jeg havde mine andre forsikringer hos dem i
forvejen) og så kunne jeg få lov til at starte som elitebilist med min
firmabil i stedet for at skulle starte på de vanvittig dyre begynder-trin.