ibm raid kort
Fra : andy

Dato : 23-01-06 02:56

Hej jeg har som en gal forsøgt at instalere gentoo & har også forsøgt
med andre linuxer. på min ibm server en ældre 5500 m20 maskine der sider
et serverraid 2 kort i men hvordan får jeg kontakt til mit raid. kan
ikke få fdisk til at finde mine hd.
hvad kan jeg gøre?

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 23-01-06 08:11

andy wrote:
> [...]
> med andre linuxer. på min ibm server en ældre 5500 m20 maskine der sider
> et serverraid 2 kort i men hvordan får jeg kontakt til mit raid. kan

Nu er serveraid 2 en gammel fætter, og ved ikke hvad den kan.

Prøv om ikke du kan finde en ServerRaid support CD hos IBM, der også
understøtter version 2.

/k

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-01-06 08:26

andy <andy@mail.dk> writes:

> [...]
>med andre linuxer. på min ibm server en ældre 5500 m20 maskine der sider
>et serverraid 2 kort i men hvordan får jeg kontakt til mit raid. kan

Har du hentet driveren?

http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-56837

Mvh.
   Klaus.

Fra : andy

Dato : 23-01-06 12:45

Klaus Ellegaard wrote:

> Har du hentet driveren?
>
> http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-56837
>
> Mvh.
>    Klaus.

Jeg her fået raiden sat op via en cd og den skriver at bios er
opdateret. Men booter op via min linux cd kan den ikke finde mine raid 1
stk raid 1 og et stk raid 5. jeg har prøvet at boote op via freeBSD og
den finder begge raids.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-01-06 11:55

andy <andy@mail.dk> writes:

> [...]
>opdateret. Men booter op via min linux cd kan den ikke finde mine raid 1
>stk raid 1 og et stk raid 5. jeg har prøvet at boote op via freeBSD og

Finder Linux overhovedet kortet? Ellers skal du jo også lige have
driveren (modulet) til kortet installeret...

Mvh.
   Klaus.

Fra : andy

Dato : 23-01-06 21:08

Klaus Ellegaard wrote:

> Finder Linux overhovedet kortet? Ellers skal du jo også lige have
> driveren (modulet) til kortet installeret...
>
> Mvh.
>    Klaus.
den finder kortet.