java eller hvad?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-01-06 23:30

Ih, hvor det ærgrer mig at jeg ikke kan komme på netbank (Nordea) i Firefox
til Linux. Har nogen her den 'rigtige løsning', vil jeg meget gerne høre
den!
) Hans

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-01-06 23:39

Hans Houmøller wrote:
> Ih, hvor det ærgrer mig at jeg ikke kan komme på netbank (Nordea) i Firefox
> til Linux. Har nogen her den 'rigtige løsning', vil jeg meget gerne høre
> den!

Skift bank :)

Peter

Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-01-06 23:53

Peter Mogensen wrote:

> Skift bank :)
>
> Peter

Tak for hjælpen ... eller hvad?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-01-06 00:05

Hans Houmøller wrote:
> Tak for hjælpen ... eller hvad?

Jeg påtod ikke at jeg kunne hjælpe dig... fortalte blot hvad jeg ville
gøre, hvis min bank ikke kunne tilbyde en netbank, der fungerende med
alm. standard værktøjer.

Der er mange web-sider hvor man ikke har noget valg. F.eks. kan jeg ikke
bare vælge en anden public-service station, hvis DR beslutter sig for
kun at tilbyde deres online public-service via proprietære formater.
.... men bank er heldigvis noget man kan vælge selv.

Peter

Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-01-06 00:18

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> kun at tilbyde deres online public-service via proprietære formater.
> ... men bank er heldigvis noget man kan vælge selv.

Ok - det lød bare lige lidt ...
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-01-06 22:58

Jamen, godt provokeret af jeg ved ikke hvad gik jeg i en mindre krig med mit
styresystem og fik det til at virke ... men jeg fortæller ikke hvad jeg
gjorde!!!
..... nåh, nej/jo! Jeg havde ikke gjort arbejdet godt nok med hensyn til at
lave symbolske links til min java, hvilket altså nu er lykkedes!
Tak for ord til assist.
) Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 19-01-06 17:21

Den Wed, 18 Jan 2006 23:52:53 +0100 skrev Hans Houmøller:

> Tak for hjælpen ... eller hvad?

Hvad ville du gøre hvis andre forretninger ikke ville levere varen?
Ville du drikke te, hvis Brugsen holdt op med at sælge kaffe? Eller
ville du gå over i Netto?

Mvh
Kent

Fra : Leonard

Dato : 19-01-06 18:42

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Hvad ville du gøre hvis andre forretninger ikke ville levere varen?

Sådan er det faktisk for ca. 30.000 kørestolsbrugere her i landet.
Vi bliver nødt til at undvære de butikker vi ikke kan komme ind i.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 11:29

Hans Houmøller wrote:

> Tak for hjælpen ... eller hvad?

Du spurgte efter den rigtige løsning, og det var så vidt jeg kan
se den du fik. Jeg skiftede selv bank for to år siden, og siden
har jeg haft en netbank, der har fungeret upåklageligt.

Det kan selvfølgelig aldrig skade at spørge sin bank om hjælp.
Det gjorde jeg adskillige gange. Så om ikke andet, så burde de
være klar over, hvorfor de mister kunder.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-01-06 23:47

Hans Houmøller wrote:

> Ih, hvor det ærgrer mig at jeg ikke kan komme på netbank (Nordea) i
> Firefox til Linux. Har nogen her den 'rigtige løsning', vil jeg meget
> gerne høre den!
> ) Hans

Det burde virke:
http://linux.dk/support/bank/?bkid=2&cn=dk

Fra : Kim Bendtsen

Dato : 19-01-06 18:52

On Wed, 18 Jan 2006 23:30:11 +0100, Hans Houmøller wrote:

> [...]
> til Linux. Har nogen her den 'rigtige løsning', vil jeg meget gerne høre

Har du fået det til at virke? Hvis ikke, hvor er det så det går galt
henne i processen? Det virke fint hos mig med jdk1.5.0_06 og firefox 1.5.

Men linux understøttelsen er ringere end den har været synes jeg. Skal
skifte fokus frem og tilbage til edit boksen når man logger ind, og
for at underskrive tilsidst skal jeg copy paste kodeordet ind fordi den
ikke vil tage imod tastetryk.. Ved ikke om det kun er mig?? Men betaler
regninger etc kan jeg da endnu.

Mvh
Kim Bendtsen

Fra : torben

Dato : 21-01-06 19:46

Kim Bendtsen wrote:

> [...]
> for at underskrive tilsidst skal jeg copy paste kodeordet ind fordi den
> ikke vil tage imod tastetryk.. Ved ikke om det kun er mig?? Men betaler

Virker uden problemer hos mig. Og faktisk vil jeg sige, at det er blevet
bedre med tiden.

Tricket er vel at få installeret java plugin rigtigt i firefox.

Torben

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 19-01-06 22:00

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> til Linux. Har nogen her den 'rigtige løsning', vil jeg meget gerne høre

Det virker altså fint nok. Der er intet (jeg har lagt mærke til) som
ikke virker. For nogle måneder siden kunne jeg ikke læse modtagne mails,
men godt skrive dem (i Netbank altså). Jeg meldte problemet til support,
og pludselig en dag virkede det. Du skal hente Java direkte hos Sun,
smide det ind (en selvudpakkende fil som installere sig), også skal du
lave et link fra java til din Firefox. Læs evt her hvordan jeg gjorde:

http://dblue.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=53

Jørn