greppe efter PID'er
Fra : KB

Dato : 07-01-06 01:06

Hej

Jeg skal finde et par PID'er der matcher PROD.
Processerne er startet med: perl script.pl PROD

ps aux | grep PROD | grep -v grep | cut -f8 -d ' '

Men nogle gange er det f7 osv, så jeg har afgjort ikke fundet det rette
metode!

Hvad gør man så?

/KB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-06 01:29

On Sat, 07 Jan 2006 01:06:13 +0100, KB wrote:

> Hej
>
> Jeg skal finde et par PID'er der matcher PROD.
[..]
> Men nogle gange er det f7 osv, så jeg har afgjort ikke fundet det rette
> metode!
>
> Hvad gør man så?
ps -C PROD -o pid=
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : KB

Dato : 07-01-06 02:34

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> wrote in message

> [..]

> ps -C PROD -o pid=

Ah jeg kan se jeg forklarede mig dårligt.

Mine scripts tager et CLI-argument. Hvis der står PROD læser de fra
produktionsdatabasen, hvis ikke læser de fra testdatabasen.

Når jeg skal genstarte de tre scripts der er lige nu grepper jeg på PROD og
forsøger at fiske PID'erne ud.

Nogle gange kan man cutte på mellemrum og tage 7. felt, andre gange er det
8. felt.

Et nok lidt grimmere hack er at pipe ps aux | grep PROD over i perl -e og
bruge regexp til at hente tallene med

Hvad synes I om det?

/KB

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 03:11

KB wrote:

> [...]
> 8. felt.
>
> Et nok lidt grimmere hack er at pipe ps aux | grep PROD over i perl -e og

Hvad med?

ps -A -o pid,args | grep PROD | grep -v grep | awk '{print $1}'

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : KB

Dato : 07-01-06 03:11

"Kasper Dupont"
<12317149612948901075@expires.18.feb.2006.kasperd.net.invalid> wrote in
message news:43BF2346.3D588C36@expires.18.feb.2006.kasperd.net.invalid...

> Hvad med?
>
> ps -A -o pid,args | grep PROD | grep -v grep | awk '{print $1}'

Det virker! Tak!

/KB

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-01-06 09:59

KB skrev:

> Det virker! Tak!

Man man spare et par processer:

   ps -A -o pid,args | awk '/PR[O]D/ {print $1}'

Medtoden med 'PR[O]D' kan osse bruges til at spare en grep væk i den
oprindelige udgave.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 09-01-06 16:45

In <43bf1aea$0$15785$14726298@news.sunsite.dk> "KB" <kb@kb.kb> writes:

> [...]

>forsøger at fiske PID'erne ud.

>Nogle gange kan man cutte på mellemrum og tage 7. felt, andre gange er det

brug tr -s " " " " foer din cut, saa virker din cut bedre.

/Martin

Fra : KB

Dato : 09-01-06 16:45

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> brug tr -s " " " " foer din cut, saa virker din cut bedre.

God pointe! DE mange mellemrum irriterer mig jævnligt - Tak.

/KB

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 07-01-06 02:22

KB skrev:
> [...]
>
> ps aux | grep PROD | grep -v grep | cut -f8 -d ' '
>
> Men nogle gange er det f7 osv, så jeg har afgjort ikke fundet det rette

Jeg har muligvis misforstået formålet, men kan du ikke bare bruge
kommandoen 'pidof PROD'.

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : Rene Joergensen

Dato : 07-01-06 11:41

KB <kb@kb.kb> wrote:

> Processerne er startet med: perl script.pl PROD
> ps aux | grep PROD | grep -v grep | cut -f8 -d ' '
> Hvad gør man så?

pgrep -f PROD

--
-René

Fra : KB

Dato : 07-01-06 11:40

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> pgrep -f PROD

HA - Så er vi vist så langt nede vi kan komme

Tak!

/KB