Xen og SIS900 netkort
Fra : Morten Christensen

Dato : 03-01-06 00:02

Jeg vil gerne eksperimentere med Xen på en Debian Sarge installation på
et Asrock K7S41 bundkort med onboard sis900 netværk.

Samtlige de prekonfigurerede xen-pakker jeg har fundet (2.0.7 og 3.0)
vil ikke genkende sis900 netkortet når jeg starter på en Xen dom0-kerne.
Samme problem da jeg prøvede med Xen på en Ubuntu 5.10.

(Et løst realtek8139-netkort virker i xen-kernen).

Derimod kan Xen3.0 live-cd'en godt håndtere sis900 netkortet.

Nogen erfaringer eller forslag til, hvordan jeg får både netadgang med
sis900 og Xen-muligheder ?

--
Morten Christensen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 05-01-06 18:34

On Tue, 03 Jan 2006 00:01:30 +0100, Morten Christensen wrote:

> Nogen erfaringer eller forslag til, hvordan jeg får både netadgang med
> sis900 og Xen-muligheder ?

Du er nok nødt til at bygge din egen dom0 Xen-kerne, altså
compilere fra source fremfor at installere pakker. Det er ikke så
slemt som det lyder - tager bare lidt tid. Bagefter er det blot
make install og så måske lidt rettelser i Grub's menu.lst, førend
du er flyvende som hjemmebygger.

Jeg opgav hurtigt selv at kæmpe med færdige Xen-kerner og byggede
min egen dom0, som jeg så bruger i alle domU'erne også, uanset
Linux distribution. Det virker her.

--
Stig