Gentoo emerge problem
Fra : dusk2dawn

Dato : 31-12-05 20:31

Godt Nytår !

Efter emerge af gtk+-2.6 sagde dyret:

am-wrapper: /usr/bin/automake-1.7 is missing or not executable.
Please try emerging the correct version of automake.

no problem - man skriver bare:

emerge automake-1.7

men et øjeblik senere siger den:

!!! Problem in sys-devel/automake-1.7 dependencies.
!!! "Specific key requires an operator (sys-devel/automake-1.7) (try
adding an '=')" exceptions

og så var det lisom det begyndte at blive besværligt - hvor skal det
dersens '=' stå ?

/Bjarne

Fra : Leo Laursen

Dato : 01-01-06 02:02

dusk2dawn <bjarne.b.jensen@gmail.com> skrev 2005-12-31:
> Godt Nytår !

Godt Nytår

> [...]
> adding an '=')" exceptions

> og så var det lisom det begyndte at blive besværligt - hvor skal det

prøv med:
emerge =sys-devel/automake-1.7

Leo
--
Leo Laursen
http://home1.stofanet.dk/leo/

Fra : dusk2dawn

Dato : 01-01-06 15:20

Leo Laursen wrote:

> prøv med:
> emerge =sys-devel/automake-1.7

jeg er bange for, at det ikke løser knuden:

emerge: there are no ebuilds to satisfy "=sys-devel/automake-1.7".

/Bjarne

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 01-01-06 15:00

dusk2dawn wrote:

> jeg er bange for, at det ikke løser knuden:
>
> emerge: there are no ebuilds to satisfy "=sys-devel/automake-1.7".
>
> /Bjarne

Er dine pakker up-to-date? (kør en 'emerge sync')
Hvis det er up-to-date så prøv at køre en "emerge
=sys-devel/automake-1.7.9-r1" for at få installert automake 1.7 (Men den
burde selv finde ud af at den manglede automake 1.7)

--
From:
Troels Vognbjerg

Fra : dusk2dawn

Dato : 01-01-06 18:57

Troels Vognbjerg wrote:

> Er dine pakker up-to-date? (kør en 'emerge sync')

Det kom jeg også til at tænke på ca 10 sekunder efter jeg havde sendt
den første mail.

/Bjarne

Fra : Dennis Hansen

Dato : 01-01-06 14:57

dusk2dawn skrev Den. 01-01-2006 15:19:

> jeg er bange for, at det ikke løser knuden:
>
> emerge: there are no ebuilds to satisfy "=sys-devel/automake-1.7".

Du skal have hele versionsnummeret med.

$ etcat versions automake
[ Results for search key : automake ]
[ Candidate applications found : 6 ]

Only printing found installed programs.

* sys-devel/automake :
[ I] 1.4_p6 (1.4)
[ I] 1.5 (1.5)
[ I] 1.6.3 (1.6)
[ I] 1.7.9-r1 (1.7)
[ I] 1.8.5-r3 (1.8)
[ I] 1.9.6-r1 (1.9)

Så prøv med
# emerge -av =sys-devel/automake-1.7.9-r1

Fra : dusk2dawn

Dato : 01-01-06 19:00

Dennis Hansen wrote:
> Du skal have hele versionsnummeret med.
> # emerge -av =sys-devel/automake-1.7.9-r1

Mange små skridt......

Nå, det hele endte med, at den så hentede
/usr/portage/distfiles/skype-1.2.0.17.tar.bz2

og det medførte straks

!!! Security Violation: A file exists that is not in the manifest.
!!! File: files/digest-skype-1.2.0.17

Var der ikke noget med at Gentoo skulle være nemt at opdatere ???
Jeg er nok for godtroende.

/Bjarne

Fra : dusk2dawn

Dato : 01-01-06 22:22

nå, men efter 5 timers emerge sync fandt alle brikkerne hinanden så nu
funker det (so - so)

tak for hjælpen d'hrr

/Bjarne