Genbrug pakker offline??
Fra : dd

Dato : 24-12-05 02:23

Jeg har en DVD med alle pakkerne fra en anden Ubuntu installation fra
mappen /dev/chache/apt/archives
jeg havde tænkt at jeg kunne kopiere alle disse pakker ned i det samme
dir på den nye installation, men efter at have gjort det kan jeg
stadig ikke finde dem når jeg søger i synaptic.

Findes der en måde man kan indstille synaptic til at lede i disse
arkiver og installere derfra i stedet for at gøre det fra internettet?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-12-05 10:34

On 23 Dec 2005 17:22:44 -0800, dd wrote:

> [...]
> dir på den nye installation, men efter at have gjort det kan jeg
> stadig ikke finde dem når jeg søger i synaptic.

Hjælper det hvis du kører kommandoen "sudo apt-get update" efter du
har kopieret pakkerne på plads?

Mvh.

--
"He should have played something old Adam Sjøgren
Something melancholy and slow." asjo@koldfront.dk

Fra : Paminu

Dato : 24-12-05 14:54

Adam Sjøgren wrote:

> Hjælper det hvis du kører kommandoen "sudo apt-get update" efter du
> har kopieret pakkerne på plads?
>

> Mvh.

Nope

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-12-05 15:05

On Sat, 24 Dec 2005 14:54:14 +0100, Paminu wrote:

> Nope

Ok; det er heller ikke nødvendigt hos mig: Jeg har lige prøvet. Det er
tilstrækkeligt at placere filerne i /var/cache/apt/archives.

Du har selvfølgelig tilføjet de steder filerne kommer fra til din
sources.list, ikke? (Synaptic har sikkert et interface til det).

Mvh.

Fra : Paminu

Dato : 24-12-05 17:18

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
>
> Du har selvfølgelig tilføjet de steder filerne kommer fra til din
> sources.list, ikke? (Synaptic har sikkert et interface til det).

Jeg har prøvet at skrive:

/var/cache/apt/archives i sources.list og dernæst opdatere men jeg kan
stadig ikke søge på pakkerne i Synaptic.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 24-12-05 22:53

== Quote from dd (fedevaps@yahoo.dk)'s article
> [...]
> Findes der en måde man kan indstille synaptic til at lede i disse
> arkiver og installere derfra i stedet for at gøre det fra internettet?

Dette er ikke en køn metode, men det burde fungere (som root):

1) Flyt alle pakkerne til /dit/locale/deb/arkiv (kan naturligvis ændres)
2) apt-get install dpkg-dev
3) dpkg-scanpackages /dit/locale/deb/arkiv /dev/null | \
gzip - > /dit/locale/deb/arkiv/Packages.gz
4) echo "deb file:/dit/locale/deb/arkiv ./" >> /etc/apt/sources.list
5) apt-get update

Og herefter burde pakkerne være tilgængelige for både apt-get og synaptic...

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 25-12-05 02:51

Jacob Tranholm skrev:

> [...]
> 5) apt-get update
>
> Og herefter burde pakkerne være tilgængelige for både apt-get og synaptic...

Jeg har desværre først testet opskriften nu og jeg beklager meget, men
der er en lille fejl i punkt 3, der i stedet burde være noget i stil med:

dpkg-scanpackages /dit/locale/deb/arkiv /dev/null | \
sed 's;Filename:\ /dit/locale/deb/arkiv/;Filename:\ ;g' | \
gzip - > /dit/locale/deb/arkiv/Packages.gz

Dette fungerer på min Kubuntu, og bør også kunne fungere på din Ubuntu.

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-12-05 02:11

On Sat, 24 Dec 2005 17:17:44 +0100, Paminu wrote:

> Jeg har prøvet at skrive:

> /var/cache/apt/archives i sources.list og dernæst opdatere men jeg kan
> stadig ikke søge på pakkerne i Synaptic.

Det tror jeg er en dårlig idé (syntaksen, mindst, er anderledes .

Har du prøvet at lave sources.list på den nye maskine identisk med
sources.list på den maskine du har kopieret alle pakkerne fra?

Mvh.