Det skulle jeg aldrig have gjort :-(
Fra : ms

Dato : 23-12-05 20:27

Kunne ikke holde mig fra at partionere min Linux/Ubuntu disk med partition
magic indefra winxp. Men da den kom til noget med inode gik det pludselig
kold...

Da jeg forsøgte at start op fik jeg en ordenlig stak beskeder af type:

/: Duplicate /bad block(s) in inode 1519236:270148

Er det muligt at løse sådan et fuckup eller er jeg nød til at slette
partitionen og fortsætte forfra?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-12-05 02:06

ms wrote:

> [...]
>
> /: Duplicate /bad block(s) in inode 1519236:270148
>
> Er det muligt at løse sådan et fuckup eller er jeg nød til at slette

Jeg vil sige dine odds er ikke ret gode. Hvis du prøver at
rede den skal du nok være forberedt på at bruge en del tid
på det og ikke regne med at rede nok til at systemet vil
køre.

Så hvis ingen vigtige data der er på partitionen, så er en
reinstallation nok den hurtigste løsning.

Men hvis du alligevel har tænkt dig at reinstallere, så kan
det selvfølgelig ikke skade, at eksperimentere lidt med
fsck først (under antagelse af at partitionstabellen er
konsistent). Det kan jo være, at det lykkes.

Det lyder som om du er rendt ind i en alvorlig fejl i
Partition Magic. Du skal gøre op med dig selv, om du vil
tage kontakt til producenten for at hjælpe dem med at få
rettet den fejl, så fremtidige versioner ikke vil skade
data på samme måde.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate