At bruge fetchmail
Fra : Paminu

Dato : 19-12-05 23:22

Jeg prøvet at bruge fetchmail til at hente post til en lokal mappe på min
computer.

Jeg har selv lavet mappen "mos" i: /var/mail/

Jeg har så lavet følgende i .fetchmailrc

set postmaster "mos"
set bouncemail
set no spambounce
set daemon 5
defaults
keep
set properties ""

poll pop.mail.yahoo.com with proto POP3
user 'samuel' there with password 'password' is 'samuel' here

Jeg bruger programmet xlassie til at lytte på den mappe, men det er som om
der aldrig bliver hentet noget post.

Nogen der har en ide?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 19-12-05 23:01

Paminu wrote :

> poll pop.mail.yahoo.com with proto POP3
> user 'samuel' there with password 'password' is 'samuel' here

På min Slackware box er jeg efter disse to linier nød til at angive
hvilken mda der bruges med denne linie:
and wants mda "/usr/bin/formail -ds /usr/bin/procmail"

> Jeg bruger programmet xlassie til at lytte på den mappe, men det er som om
> der aldrig bliver hentet noget post.

Hvis du kører 'fetchmail -v' så bliver fetchmail noget mere snakkesalig.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Paminu

Dato : 20-12-05 11:35

Thomas Overgaard wrote:

> På min Slackware box er jeg efter disse to linier nød til at angive
> hvilken mda der bruges med denne linie:
> and wants mda "/usr/bin/formail -ds /usr/bin/procmail"

Har ikke noget der hedder formail

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 20-12-05 22:50

Paminu wrote :

> Har ikke noget der hedder formail

Det er fordi du ikke har procmail installeret.