Gnokii på Nokia 6230
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-12-05 01:42

Er der nogen her med erfaringer med gnokii på Nokia 6230i. Jeg kan ikke
læse sms'er i xgnokii fra og med første forekomst af æ, ø eller å.

Det eneste link jeg har fundet af relevans på google vedr. gnokii og æ,
ø og å, anviser at det skulle skyldes forkert locale. Dette kan ikke
udelukkes helt, da jeg kører ubuntu, som har utf-8 som default charset,
men det er da efterhånden lykkedes at få den til at snakke iso-8859-1
uden problemer. Men jeg har prøvet at køre gnokii med både iso-8859-1,
iso-8859-15, utf-8 med samme resultat.

Jeg har også problemet på et iso-8859-1 system, så jeg ved ikke om det
er gnokii og Nokia 6230i, der ikke kan tale tegnsæt sammen.

Forbindelse: dku-2-kabel.

--
Lars Kongshøj