Installere Ubuntu på en partition på en ek~
Fra : Paminu

Dato : 17-12-05 21:50

Jeg har en ekstern HDD som jeg har lavet en 3 GB NTFS partition på (brugt
partition magic). Jeg har så booted op på Ubuntu CD'en og begyndt
installations programmet. Men når jeg skal vælge den partiton jeg vil
installere på så kan jeg kun se HELE min eksterne og HELE min primære (som
også er splittet op i 2 partitoner).

Er det ikke muligt at installere på en partition man har lavet på en HDD? Og
hvordan vælger man den rigtige partition?

Fra : Kent Friis

Dato : 17-12-05 22:02

Den Sat, 17 Dec 2005 21:50:02 +0100 skrev Paminu:
> [...]
>
> Er det ikke muligt at installere på en partition man har lavet på en HDD? Og
> hvordan vælger man den rigtige partition?

Du kan ikke bruge Windows (NTFS) partitioner. Slet en partition¸
så der er fri plads til at Ubuntu kan oprette Linux-partitioner.

Mvh
Kent

Fra : Paminu

Dato : 18-12-05 17:49

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke bruge Windows (NTFS) partitioner. Slet en partition¸
> så der er fri plads til at Ubuntu kan oprette Linux-partitioner.

Jeg har før installeret Ubuntu på en HDD der var NTFS og der fandt
installations programmet selv udad at formatere den til Linux. Men det
virker som om man skal sætte det manuelt op når den skal installeres på en
partition man selv har lavet på en disk.