DR Netradio
Fra : Jesper Holck

Dato : 15-12-05 20:57

Ved lidt af et tilfælde fandt jeg ud af at DRs Netradio virker glimrende
i Firefox / Fedora med Mplayer plugin på linket
http://netplayer.swdc.dk/content.asp?&#" Det giver DR Folk i bedste
kvalitet, men man kan så selv vælge en anden kanal.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-12-05 21:00

Jesper Holck wrote:
> [...]
> http://netplayer.swdc.dk/content.asp?&#" Det giver DR Folk i bedste
> kvalitet, men man kan så selv vælge en anden kanal.

Desværre er bedste kvalitet så stadig 64kbit hvilket ikke helt er nok
til musikken... Så hellere starte op for sat-dekoderen eller streame
feeeed musik fra radiofreecolorado.net (160kbit på hverdage og 192kbit i
weekenden) Ingen rekvalmer og kun lidt talk når han forsøger at få folk
til at sponsere et par $$ så kanalen forbliver fri.

Thomas

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-12-05 21:35

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-12-05 22:31

Jacob Larsen wrote:

> DR netradio har da lige opgraderet til 128kbit wma. Så begynder det at
> hjælpe på det.
>
> Man kan i øvrigt også åbne linket direkte i mplayer. Så slipper man for
> alt det der browser pjat

OK, my bad... sidst jeg tjekkede der var det kun 64kbit... men kan godt
se at de har fået lagt links ind til 128kbit... og der er endda et link
der gør at man lige kan copy-paste det over i mplayer... Så lidt bedre
bliver det da... Dog er min personlige musiksmag af og til mere til
rfc.net

Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 22-12-05 11:10

Thomas Rasmussen wrote:

> OK, my bad... sidst jeg tjekkede der var det kun 64kbit... men kan godt
> se at de har fået lagt links ind til 128kbit... og der er endda et link
> der gør at man lige kan copy-paste det over i mplayer...

Hvor ser du det link?
Jeg syntes altid man skal ind og rode i javascript og frames for at
finde det egentlige link.

Peter

Fra : Allan Joergensen

Dato : 22-12-05 12:09

http://www.dr.dk/netradio/html/afspillere/03.shtml

--
Allan Joergensen

"I want you OUT of my life, Mr. Ripple-Pecs!"

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-12-05 12:15

Allan Joergensen wrote:

> http://www.dr.dk/netradio/html/afspillere/03.shtml

og jer er linux links også...
http://www.dr.dk/netradio/html/direkte/02.shtml

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 22-12-05 13:22

Ulrik Nielsen wrote:

> og jer er linux links også...
> http://www.dr.dk/netradio/html/direkte/02.shtml

Den ovenfor virkede ellers fint i MPlayer:
$mplayer -playlist ....

Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-12-05 08:47

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in news:kTwqf.149
$dX.34@news.get2net.dk:

> Den ovenfor virkede ellers fint i MPlayer:
> $mplayer -playlist ....

Jeg prøvede på et tidspunkt dette link, og der blev jeg overrasket over at
den egentlig blot skrev 64kbit selvom det var 128kbit linket jeg havde
valgt. Er der nogen der kan bekræfte at mplayer rent faktisk kan køre den
med 128kbit? Eller er det kun forbeholdt dem med r*ven fuld af penge og
masser af windows licenser?

Skriv gerne hvilken version af mplayer også (selvom min ikke er så voldsomt
gammel)

Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 23-12-05 14:55

Den 23 Dec 2005 07:46:36 GMT skrev Thomas Rasmussen:
> [...]
> valgt. Er der nogen der kan bekræfte at mplayer rent faktisk kan køre den
> med 128kbit? Eller er det kun forbeholdt dem med r*ven fuld af penge og

128 kbit på alle tre links (128 pls, 128 asx og "Linux").

> Skriv gerne hvilken version af mplayer også (selvom min ikke er så voldsomt
> gammel)

1.0pre7

Mvh
Kent

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-12-05 02:28

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> 128 kbit på alle tre links (128 pls, 128 asx og "Linux").

Også P3?

27. november:
For at lette belastningen af netradiokanalerne har vi
midlertidig nedsat den højeste kvalitet på P3 til 64kbps

Kilde: http://dr.dk/netradio/

Sidst jeg tjekkede var P3 kun i 64Kbps (nogle dage siden).

--
-René

Fra : Kent Friis

Dato : 01-01-06 23:19

Den 24 Dec 2005 01:27:30 GMT skrev Rene Joergensen:

> Også P3?

Jeg checkede kun den øverste.

> [...]
>
> Kilde: http://dr.dk/netradio/
>
> Sidst jeg tjekkede var P3 kun i 64Kbps (nogle dage siden).

Når de direkte skriver at "fejlen" er i deres ende, er der jo ingen
grund til at teste. Hvis mplayer kan hive flere bits ud end serveren
leverer, er den godt nok dygtig...

Mvh
Kent

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-12-05 12:14

Fra : steffendenize

Dato : 29-12-05 20:23

Er der så nogen af jer der har prøvet at få DR-netradio gennem
amaroK? Jeg prøvede at add deres URL men den stod bare og hakkede i
det. De andre radiokanaler der er integreret i amaroK virker fint,
f.eks. SkyFM.

/steffen

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 31-12-05 20:13

steffendenize@gmail.com wrote :

> Er der så nogen af jer der har prøvet at få DR-netradio gennem
> amaroK?

Den er lidt tricky, men det kan (selvfølgelig) gøres.

Luk amaroK og slet biblioteket ~/.kde/share/apps/amarok og nu kan du
tilføje DR links i filen her (Syntaksen er til at finde ud af):
$KDEDIR/share/apps/amarok/data/Cool-Streams.xml

Bagefter startes amaroK og det første du gør er at køre
"Tools"|"First-Run Wizard", og så skulle du kunne høre DR.

BTW. Jeg kan anbefale gxine, her er en del mere ligetil at tilføje nye
links, og goom er bare for syret.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : steffendenize

Dato : 17-01-06 13:16

Hmm, nu har jeg endelig prøvet men jeg kan ikke lige finde
Cool-Streams.xml filen. Det er i suse10 så gad vide om de har flyttet
den. Jeg er ret ny i linux, så bær over med mig

/steffen