Igen problemer med min CS server
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 19:36

Og her gik jeg og troede at min CS server virkede.
Som sagt SME server og installeret Counterstrike Server.

Kan fint få forbindelse hjemmefra også på min fasteip på nettet men
andre kan ikke få forbindelse over internettet.

Skal jeg på nogen måde have åbnet en port og / eller give tilladelser til
forbindelse "udefra" ?

Gerne en "skåret i pap" forklaring.

Mvh. Allan Møller

Fra : Alex Holst

Dato : 28-11-05 19:41

Allan Møller wrote:
> Gerne en "skåret i pap" forklaring.

Outsource din gameserver:

   http://gamelaunch.dk/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 19:49

> Outsource din gameserver:
>
> http://gamelaunch.dk/

Jo jo men det tager jo lidt af ideen om at lave det selv. Nu skal det virke.

Mvh. Allan

Fra : Alex Holst

Dato : 29-11-05 09:49

Allan Møller wrote:

> Jo jo men det tager jo lidt af ideen om at lave det selv. Nu skal det virke.

"lave det selv"? Så vidt jeg kan se er det folkene i dk.edb.system.unix
der laver det for dig.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 19:45

> "lave det selv"? Så vidt jeg kan se er det folkene i dk.edb.system.unix
> der laver det for dig.

Ja jeg får den hjælp som jeg har behov for - måske lidt meget her i starten.

Men du har åbenbart ikke lyst til at hjælpe og det er så ok med mig.

Mvh. Allan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-11-05 20:45

Allan Møller wrote:

> [...]
>
> Kan fint få forbindelse hjemmefra også på min fasteip på nettet men
> andre kan ikke få forbindelse over internettet.

Hvilke fejl får de ?
Kommer der noget i konsollen på CS-server-processen, når de fejler ?

> Skal jeg på nogen måde have åbnet en port og / eller give tilladelser til
> forbindelse "udefra" ?

Har din server mere end 1 netkort/IP-adresse ?
Hvordan er din opstarts-streng ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 20:52

> Hvilke fejl får de ?
> Kommer der noget i konsollen på CS-server-processen, når de fejler ?

Not found - ca. noget i den stil
Der kommer ikke noget i konsolen udover når jeg selv connecter men det
går vist via lan selvom jeg connecter på internet ip'en.

> Har din server mere end 1 netkort/IP-adresse ?
> Hvordan er din opstarts-streng ?

2 netkort.

1 til Lan og et til Internet.

Starttekst :

screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike -secure -port 27015
+maxplayers 10 +map cs_assault -autoupdate +ip 81.236.140.245

Mvh. Allan

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-05 20:58

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in message

> [...]
>
> screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike -secure -port 27015
> +maxplayers 10 +map cs_assault -autoupdate +ip 81.236.140.245

Har du forwardet port 27015 til din LAN ip? (kan gøres via server-manager)

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 21:07

> Har du forwardet port 27015 til din LAN ip? (kan gøres via server-manager)

Nej det var det som var problemet - jeg vidste ikke om jeg skulle gøre det
og er
heller ikke sikker på hvordan jeg gør det.

Jeg taster LAN ip ind og to gange port 27015 ?
Når jeg kun kan vælge en IP er det vel næppe den faste ip - altså den mod
internettet ?

"Skemaet" ser sådan ud her :

Protocol Source Port(s) Destination Host IP Address Destination
Port(s) Action

Skal det være TPC eller UDP ?

Mvh. Allan

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-05 22:28

> [...]
>
> Jeg taster LAN ip ind og to gange port 27015 ?
> Når jeg kun kan vælge en IP er det vel næppe den faste ip - altså den mod

Source og Destination Port er: 27015
Destination Host IP Address: Er den ip din server har på sit LAN netkort

Kan ikke huske om CS bruger UDP og/eller TCP.. men prøv at lave dem begge
to.

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-11-05 21:09

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in message

> screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike -secure -port 27015
> +maxplayers 10 +map cs_assault -autoupdate +ip 81.236.140.245

Når serveren starter, så scroller der en del tekst forbi - ser du en
linie der viser dette: 'Server IP address 81.236.140.245:27015'

--
Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 21:44

> Når serveren starter, så scroller der en del tekst forbi - ser du en linie
> der viser dette: 'Server IP address 81.236.140.245:27015'

Ja jeg klipper lige derfra :

Auto detecting CPU
Using AMD Optimised binary.
Auto-restarting the server on crash
Updating server using Steam.
Checking bootstrapper version ...
Updating Installation
This Linux installation is unsupported. You must have GLIBC 2.3.2 or higher.
Please update your installation to a more recent version.
For more information visit http://support.steampowered.com
Err: /lib/libpthread.so.0: version `GLIBC_2.3.2' not found (required by
../test1. so)
Mon Nov 28 21:41:34 CET 2005: Steam Update failed, ignoring.

Console initialized.
scandir failed:/hlds/./valve/SAVE
scandir failed:/hlds/./platform/SAVE
Protocol version 47
Exe version 1.1.2.5/Stdio (cstrike)
Exe build: 12:05:18 Sep 30 2005 (3213)
STEAM Auth Server
couldn't exec language.cfg
Server IP address 81.236.140.245:27015
scandir failed:/hlds/./valve/SAVE
scandir failed:/hlds/./platform/SAVE
Mon Nov 28 21:41:41 CET 2005: Server Quit

Der er sådan det ser - fejlene har jeg fået at vide herinde ikke betyder
noget.

Mvh. Allan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-11-05 22:32

Allan Møller wrote:

> This Linux installation is unsupported.
> You must have GLIBC 2.3.2 or higher.
> Please update your installation to a more recent version.

Ovenstående fejl er kritisk - og nedenstående er sakset fra cs-admin
mailing-listen:

To support the new VAC2 and Steam3 functions we are rolling into the HL1
engine we are increasing the minimum required Linux version, in
particular you must now have GLIBC 2.3.2 or above (this version has been
supported by all the major distributions for a few years now).

If you see "This Linux installation is unsupported." when running the
tool then you need to upgrade your system to continue running HL1 games.

> Server IP address 81.236.140.245:27015

Det ser fint ud - den er fint hæftet til din servers public netkort.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 23:22

> Ovenstående fejl er kritisk - og nedenstående er sakset fra cs-admin
> mailing-listen:

Nogen der kan hjælpe med hvad det er og hvad jeg skal gøre ?

Mvh. Allan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-11-05 23:59

Allan Møller wrote:

> Nogen der kan hjælpe med hvad det er og hvad jeg skal gøre ?

Du kan starte med at finde ud af, hvilken GLIBC version dit system
benytter :)
Og derefter finde ud af, om det kan opgraderes til minimum version 2.3.2

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-11-05 00:08

Henrik Aarfeldt wrote:

> Du kan starte med at finde ud af, hvilken GLIBC version dit system
> benytter :)
> Og derefter finde ud af, om det kan opgraderes til minimum version 2.3.2

Hvilken SME-version bruger du ?
Ifølge http://distrowatch.com/table.php?distribution=smeserver
indeholder nyeste SME-server [7.0-beta8] en opdateret GLIBC.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 19:47

> Hvilken SME-version bruger du ?
> Ifølge http://distrowatch.com/table.php?distribution=smeserver
> indeholder nyeste SME-server [7.0-beta8] en opdateret GLIBC.

Jeg kører ikke med betaversionen men med version 6.0.1
Det skulle være den seneste "stable" version som jeg blev anbefalet herinde.

Mvh. Allan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-11-05 22:26

Allan Møller wrote:

> Jeg kører ikke med betaversionen men med version 6.0.1

Og den indeholder en for gammel version af GLIBC, som den nye opdatering
af CS-serveren kræver for at virke.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 23:24

> Det ser fint ud - den er fint hæftet til din servers public netkort.

Lige så snart jeg går ind og forwarder porte på TCP og UDP kan jeg ikke
engang
få forbindelse over LAN

Når der er problemer kan jeg egentligt godt forstå at jeg altid har kørt med
Windows ...

Mvh.Allan

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 29-11-05 19:16

Allan Møller wrote:

> Når der er problemer kan jeg egentligt godt forstå at jeg altid har kørt med
> Windows ...

Havde det været en windows server med to netkort/firewall havde du jo
haft samme netværks opsætning at skulle igennem.

Det har ikke noget med dit OS at gøre.

mvh

Nikolaj

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-05 20:55

> [...]
> andre kan ikke få forbindelse over internettet.
>
> Skal jeg på nogen måde have åbnet en port og / eller give tilladelser til

Står din SME server som router eller har du en dedikeret boks til det?

Jeg vil tro du mangler at forward de porte til din SME server som CS bruger
(kan ikke lige huske hvilke?)

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 20:58

> Står din SME server som router eller har du en dedikeret boks til det?
>
> Jeg vil tro du mangler at forward de porte til din SME server som CS
> bruger (kan ikke lige huske hvilke?)

Den er router / server.

Porten er vist standard 27015 men jeg aner ikke om det er det som er galt.
Jeg kan jo selv connecte lokalt.

Allan

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-05 21:00

> Den er router / server.
>
> Porten er vist standard 27015 men jeg aner ikke om det er det som er galt.
> Jeg kan jo selv connecte lokalt.

Det kan du fordi du er på samme net som din SME. Det er dem der skal
forbinde fra inet ikke... derfor er det nødvendigt at forwarde..