Netværksproblemer
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 14:06

Ved ikke lige om det er et windows eller linux problemer men starter her.

Jeg har en pc stående med SME server som fungerer som router / server.

Den kører konstant og 2 andre pc'er får forbindelse til nettet igennem
dette.
Alt dette kører fint - det meste af tiden.

Når PC1 kører og bruges til surf fungere alt.
Når PC2 kører og bruges til surf fungere alt.
Når PC1+2 kører bruges til surf fungere alt.

Når PC2 lukkes ned og PC1 kører videre ryger netforbindelsen til PC 1
Så skal jeg genstarte eller deaktivere forbindelse og aktivere igen.
Dette virker dog først efter et par minutter derfor genstarter jeg som
regel.

Det er jo ikke meningen.

Er der nogen som har en ide til hvor jeg skal kigge efter problemet ?

Mvh. Allan

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-11-05 09:51

"Allan Møller" wrote:

> [...]
> regel.
>
> Det er jo ikke meningen.
>
> Er der nogen som har en ide til hvor jeg skal kigge efter problemet ?

Et vildt gæt kunne være at PC1 bruger PC2 som gateway,
DNS server eller måske noget tredje. Prøv at finde ud
af hvad IP adresserne er på de tre maskiner, og kig
efter hvordan routningstabellerne er sat op (brug
kommandoen: route -n). Tag også et kig på DNS
konfigurationen (/etc/resolv.conf).

Du kan også lige prøve at køre en traceroute kommando
til en server et eller andet sted eller en router på
backbone: /usr/sbin/traceroute -In 192.38.7.1

Kører du med DHCP på alle maskinerne?

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 19:33

> Kører du med DHCP på alle maskinerne?

Server er DHCP server og de andre køre DHCP

Bare sjovt at det køre fint uden at pc2 er startet op. Det er først
efter den har været startet op at det giver problemer.

Mvh. Allan

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-11-05 21:39

"Allan Møller" wrote:

> Server er DHCP server og de andre køre DHCP
>
> Bare sjovt at det køre fint uden at pc2 er startet op. Det er først
> efter den har været startet op at det giver problemer.

Hvis ikke du vil undersøge de andre ting jeg spurgte
om, så kan vi ikke hjælpe dig.