MS Windows
briani 27239
*msi filer
Fra : Marberg

Dato : 22-01-06 10:57

Goddag til gruppen!

*msi filer, er det nogle der kan slettes, jeg har læst at man uden
problemer kan slette *msi N/A uden problemer.

Sagen er den at jeg hver gang jeg starter et program, ikke alle men
ekesempelvis Microsoft Antispy. så dukker Win installer op og prøver at
installere et program jeg for længst har afinstalleret. Programmet hed
Easy DVD Creator 6 fra et firma der hedder Roxio.

Har nogen været ude for noget lignende?

Venlig hilsen

Marberg

Fra : emj

Dato : 22-01-06 11:16

Marberg skrev:

> [...]
>installere et program jeg for længst har afinstalleret. Programmet hed
>Easy DVD Creator 6 fra et firma der hedder Roxio.

Du har ikke fået det afinstalleret ordenligt.
Jeg vil tro, at der stadig ligger en startup fil i windows.
Kik i
START/KØR
skriv msconfig
Kik i fanebladet START og fjern cd-creater fra denne liste.

Hilsen emj

Fra : Marberg

Dato : 22-01-06 13:21

> Du har ikke fået det afinstalleret ordenligt.
Nej det er nok rigtigt!

> Jeg vil tro, at der stadig ligger en startup fil i windows.

Det gør der ikke,, jeg kan ikke se noget der tilnærmelsesvis der ligner
noget af det. Det ligger sikkert i Windows installer?

> Hilsen
Marberg

Fra : jda

Dato : 22-01-06 14:38

On Sun, 22 Jan 2006 13:20:46 +0100, Marberg came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> Nej det er nok rigtigt!

> Det gør der ikke,, jeg kan ikke se noget der tilnærmelsesvis der ligner
> noget af det. Det ligger sikkert i Windows installer?

Der ligger ikke som sådan noget i Windows installer, men der er noget et
eller andet sted der prøver at køre en kommando 'msiexec /uninstall
msifil.msi' og det kan ikke lade sig gøre når msifilen er væk. Så generelt
skal man passe på med at slette dem bare fordi man vågner en morgen og
føler sig kreativ

Hvis du stadig har programmet, så prøv at installere det igen for så at
fjerne det.

Hvor referancen ligger kan være svært at sige en sidste udvej kan være at
hente Easycleaner http://www.majorgeeks.com/download414.html Den har
mulighed for at finde de sidste referencer. Men lad være med at slette
referencer til mere end det ene program. Registrerings cleanere kan gøre
mere skade end gavn

--
Jakob

Fra : Marberg

Dato : 22-01-06 18:08

> [...]
> msifil.msi' og det kan ikke lade sig gøre når msifilen er væk. Så generelt
> skal man passe på med at slette dem bare fordi man vågner en morgen og

Nu er det nok rigtigt at kreativiteten indfinder sig mest i de tidlige
timer.
Der fulgte en cd med maskinen og den skulle jeg lige prøve.
> Hvis du stadig har programmet, så prøv at installere det igen for så at
> fjerne det.
Jeg har smidt den ud, desværre, men kunne jeg hente den på nettet og så
installere den derfra?

> Hvor referancen ligger kan være svært at sige en sidste udvej kan være at
> hente Easycleaner http://www.majorgeeks.com/download414.html Den har
> mulighed for at finde de sidste referencer.

Har prøvet men det har ikke hjulpet

Marberg

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 18:20

Marberg wrote:
> Nu er det nok rigtigt at kreativiteten indfinder sig mest i de tidlige
> timer.

Prøv evt. denne:

http://support.microsoft.com/kb/290301/da

-E.G.

Fra : jda

Dato : 22-01-06 18:30

On Sun, 22 Jan 2006 18:07:33 +0100, Marberg came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har smidt den ud, desværre, men kunne jeg hente den på nettet og så
> installere den derfra?

Måske hvis du kan finde den. Jeg kiggede lige hurtigt men jeg havde ikke
noget held. Måske kan det også gøre tricket at installere en nyere version
og fjerne den igen hvis du ikke længere kan finde vers. 6

Ellers kan du prøve at søge din registreringsdatabase igennem for
referencer til Roxio. Start -> kør -> regedt32 -> rediger -> søg

--
Jakob

Fra : Marberg

Dato : 22-01-06 19:50

jda skrev:
> [...]
>

> Ellers kan du prøve at søge din registreringsdatabase igennem for
> referencer til Roxio. Start -> kør -> regedt32 -> rediger -> søg

Hej JDA

Har været inde og søge i registreringsdatabasen og fandt ca 30 filer med
navnet Roxio og CDDB som alle tilhører det program.
Kan jeg bare slette dem i reg. basen?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CDDBControlRoxio.CDDBControl

MVH
Marberg

Fra : jda

Dato : 22-01-06 20:15

On Sun, 22 Jan 2006 19:49:33 +0100, Marberg came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Kan jeg bare slette dem i reg. basen?
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CDDBControlRoxio.CDDBControl

Dem kan du roligt fjerne. Men henvisningerne til CDDB fjerner nok desværre
ikke dit problem. Det er den database som den, og flere andre bl.a. Winamp,
leder efter oplysninger i hvis man sætter en musik CD i. Jeg havde håbet at
der var noget uden for en af Classes grenene.

Ellers prøv også El Guapos forslag. Det kan muligvis også give noget
--
Jakob

Fra : emj

Dato : 22-01-06 23:06

Marberg skrev:

>Kan jeg bare slette dem i reg. basen?

Prøv at hente tune-up utilities her
http://www.tune-up.com/

Den sletter fejlreferencer og en masse andre løse forbindelser og
overflødigt snask.

Hilsen emj

Fra : Marberg

Dato : 23-01-06 22:47

emj skrev:

> Prøv at hente tune-up utilities her
> http://www.tune-up.com/
>
> Den sletter fejlreferencer og en masse andre løse forbindelser og
> overflødigt snask.
>
> Hilsen emj

Tak for hjælpen,jeg vil prøve nogle af de værktøjer.

MVH
Marberg