MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hører installationscd og serienummer samme~
Fra : Jakob

Dato : 20-01-06 01:54

Jeg er i den situation at jeg skal geninstallere en compaq computer hvor
der er xp preinstalleret men jeg har ikke cd¨en men serienummeret står
jo på maskinen.

Derfor vil jeg høre om jeg kan installere fra min egen xp og så blot
registrere den med det korrekte serienummer der er på compaq maskinen ?

Er der andre måder at gøre det på ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Max

Dato : 20-01-06 08:09

Hej Jakob

> Derfor vil jeg høre om jeg kan installere fra min egen xp og så blot
> registrere den med det korrekte serienummer der er på compaq maskinen

Ikke nødvendigvis, ofte høre en pool af serienummer sammen med
et bestemt fabrikat, og hvis det er tilfældet for dig skal du have en
ny CD fra Compaq.

Mvh Max

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 20-01-06 11:57

Max wrote:

> Ikke nødvendigvis, ofte høre en pool af serienummer sammen med
> et bestemt fabrikat, og hvis det er tilfældet for dig skal du have en
> ny CD fra Compaq.

Det har jeg nu aldrig hørt om. Jeg har masser af gange geninstalleret
maskiner fra både Dell, HP og IBM og brugt den kode som står på
klistermærket på maskinen. Og jeg har brugt den samme cd til dem alle. Man
skal bare være opmærksom på at det skal være en OEM cd. En retail, msdn,
eller anden udgave vil ikke acceptere den OEM kode der står på maskinen.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jakob

Dato : 20-01-06 12:15

In article <43d0c218$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
usenet@vesterbro24.invalid says...

> [...]
> skal bare være opmærksom på at det skal være en OEM cd. En retail, msdn,
> eller anden udgave vil ikke acceptere den OEM kode der står på maskinen.

Ahh ok tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-01-06 16:01

Jakob wrote:
> Derfor vil jeg høre om jeg kan installere fra min egen xp og så blot
> registrere den med det korrekte serienummer der er på compaq maskinen

Det kan du formentlig godt.

Men du kan ikke bruge et nummer fra f.x. en Pro på en Home eller omvendt -
og tilsvarende med andre varianter af Windows - det skal vare samme udgave.

Jan

Fra : Jakob

Dato : 20-01-06 16:09

In article <43d0fb33$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...

> Det kan du formentlig godt.
>
> Men du kan ikke bruge et nummer fra f.x. en Pro på en Home eller omvendt -
> og tilsvarende med andre varianter af Windows - det skal vare samme udgave.

Ahh det kan være et problem så, nå må høre hvad de er de har :0) tak for
hjælpen

--
Venlig hilsen

Jakob